Kan je tong vervellen?

Op mijn tong laat op verschillende plekken het bovenste laagje los. Ik vroeg mij af of dit ‘normale’ vervelling is of dat er iets anders aan de hand is. Mijn tong is wel wat witter dan normaal en over de witte delen kan ik mijn nagel laten gaan zonder dat ik het voel, althans het voelt verdoofd aan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.3K

Het beste antwoord

Het is waarschijnlijk gewoon aanslag, je kunt het er af schrapen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ik daar niet aan heb gedacht! Bedankt :)

Andere antwoorden (3)

bij de apotheek kun je zo'n tongschaper halen. Weet alleen niet hoe duur dat is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij niet echt iets om je zorgen om te maken.
Tip van mijn tandarts: poets je tong mee, als je je tanden poetst!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb je een wit uitgeslagen tong met van die glanzende roze 'plekken' erin? voelt je tong opgezet aan? doet het pijn als je tomaat eet? heb je jeuk in je oren of op je hoofdhuid? dan kán het zijn dat jij (net zoals ik) en overgevoeligheid hebt voor graan, d.w.z. brood, koek, muesli, pasta enz...