Is het raadzaam om eens per jaar je lichaam te "ontzuren"?

Ik ga volgende maand een week met een vriendin naar een kuuroord om te ontzuren en ontslakken..
Zij doet dit al een aantal jaren en heeft me verteld dat t raadzaam is voor iedere mens om eens per jaar deze kuur te doen..
Dit is voor mij de eerste keer en vraag mij af of het wel nodig is..
Ik moet nu al een soort dieet gaan volgen, veel groente en fruit en speciale (vieze thee) drinken..
Wie heeft ervaring met zo'n kuur?
Wat gaat er allemaal gebeuren in zo'n kuuroord?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Indien het een goed kuuroord is, ga je er zeker op vooruit.
Een volkomen aangepast voedsel en drankjes, doen veel goed voor je lichaam.
Ook ervaren veel mensen het krijgen van innerlijke rust.
Sommige theesoorten helpen je lichaam te ontslakken, zodat je veel gifstoffen kwijt raakt, waardoor je lever weer beter kan gaan werken en ook voor je darmen schijnt het een weldaad te zijn.
Meestal is er ook een meditatieruimte waar je kan mediteren.
Er is een strak schema van opstaan en slapen gaan.
Koffie drinken, suiker en alcohol, zullen niet in het programma zitten.
Ook niet de meeste zuivelproducten en zeker geen vlees.
Vieze thee bestaat niet, wel gezonde thee.
Wil je hier iets bereiken, ga er dan voor honderd procent voor.

Echter, als je na het kuuroord gewoon weer door gaat met ongezond te eten en drinken en te leven en al je goede voornemens weer bent vergeten, is het alleen maar goed voor de eurootjes van het kuuroord.

Probeer na het kuuroordbezoek je leven zoveel mogelijk aan te passen, als je dat lukt, is een x per jaar een kuuroordbezoek een weldaad voor je lichaam en geest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ed ik ben een gezondheid freak, ik eet alleen maar gezond, veel groente weinig maar echt weinig pasta, ik ben geen vlees eter maar vis..
veel fruit en zuivel neem ik niet want heb er een allergie voor..
ik rook en drink niet en mijn lievelings thee is citroenmelisse ..
En zo heb ik wel meer gezonde thee die ik neem..
maar deze thee is zo ***** vies.. we wonen helaas wel langs een drukke doorgaande weg waar veel auto's doorkomen en veel uitlaatgassen zijn, maar ik vraag me af, moet ik het wel doen?
mijn vriendin doet er nogal giebelig over..
voor mij is het helemaal nieuw, en wil het best gaan doen..baat het niet schaad het niet denk ik maar..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zuivel een allergie, kan heel goed.
Voor fruit een allergie?
Mogelijk voor sinaasappelen en appels, maar ander fruit?
Citroenmelisse als thee, heb je dat echt wel nodig?Of drink je het omdat het lekker is?
Ontslakkings thee is , ja, heel erg vies!!
Heb het ook gedronken, heb/ had leverproblemen.
ja fijn stof en uitlaatgassen, we ontkomen er niet aan.
Maar bij een gezond mens zal het waarschijnlijk geen/ weinig kwaad kunnen. Thee van brandnetel-pepermunt en daardoor een tijdje duizendblad, zal je van je allergie wel af helpen.
Je lijkt me een kwetsbaar persoontje. Ik zou lekker met je vriendin mee gaan, is in ieder geval een ervaring rijker.
Spiritueel gezien, kan je er veel baat bij hebben. Helaas komen bij dit soort instellingen zoals een kuuroord, veel mensen die heel erg ongezond leven en denken door een weekje kuren, er een paar jaartjes bij te krijgen, of alleen omdat het wel interessant staat voor hun kennissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb helaas een histamine allergie vandaar die citroenmelisse thee en bananen bevatten veel histamine, en veel fruit kan ik niet tegen mijn darmen komen in opstand..
maar de brandnetel-pepermunt en duizendblad ben ik blij mee als aanrader, want die heb ik niet..
Ik heb een slechte nier die me veel en vaak overlast bezorgt, heb er regelmatig stenen in en veel gruis.. Ik ga er zeker wel heen, hoop niet dat het op een terleurstelling uitloopt, maar dat kan ik pas achteraf beoordelen..
dank je voor je antwoord,en je reactie, je bent een wijs man, ik lees graag altijd je antwoorden..

Andere antwoorden (3)

Ik zou zeggen van niet ;-) heb ooit een documentaire gezien waaruit bleek dat het helemaal niets toevoegde voor je lichaam. Maar hier zijn de meningen nogal sterk over verdeeld. Het gaat er denk ik ook een beetje om hoe je je er zelf bij voelt. Als je geloogd dat het baas heeft dan heeft het dat ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nergens voor nodig, je lichaam is prima in staat om zichzelf te onderhouden.
Als je zorgt dat je geen 'troep' eet, hoef je ook niet zo'n kuur te volgen.

Gezonde voeding eten en drinken het hele jaar door, werkt beter dan 1 keer in het jaar een weekje hyper gezond doen met vage sapjes erbij, en daarna weer verder troep eten.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met je laatste deel van je antwoord, ben ik het helemaal mee eens! daarvoor alleen al een +. Met je eerste twee regels totaal niet ( maar dat mag toch?)
Ieder mens krijgt 'troep' binnen, via de lucht die we inademen, ( fijn stof, sigarettenrook, uitlaatgassen enz.) via het drink water,( nitraat/ fosfaten) via kleur en smaakstoffen, via chemische toevoegingen die in alle kant en klare voedingsstoffen en drankjes zitten.
Via ongezonde voeding en drankjes.
Via allerlei (vaak) onnodige en nodige medicijnen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Helemaal gelijk, dat krijgen we natuurlijk ook binnen. Bedankt voor de toevoeging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ik eet heel gezond , drink 2 liter water per dag, dagelijks verse groente en veel fruit..
woon wel langs een drukke weg, dus hele dag uitlaatgassen dat wel..
maar ik weet niet wat ze in zo'n kuuroord gaan doen, daarom vroeg ik wie er wel eens is geweest..mijn vriendin doet er allemaal wat giebelig over..
Ritsuka
12 jaar geleden
Je bent dus al heel goed bezig :)
Hebben ze geen informatiefolder op website wat ze daar precies doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee , helaas niet..
Eigenlijk is ontzuren iets wat je voor langere termijn moet doen. Hier vind je er goede informatie over: https://www.alka.nl/Ontzuren-doet-u-zo
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Ontzuren is niet mogelijk. Ook niet als de alternatieve wereld ons iets anders wil wijsmaken. Het is niet voor niets dat ontzuren alleen binnen de alternatieve wereld wordt verkondigd.