Kan ik gaan slapen met mijn lens misschien in?

Help! Ik ging mijn lenzen eruit halen en kreeg de rechter er niet uit. Na een half uurtje klooien heb ik het gevoel dat er misschien wel helemaal geen lens in zit maar dat ik die met in doen ben verloren, ik kan hem nergens vinden. Om mijn oog niet verder te irriteren heb ik het nu even rust gegeven. Hoe kan ik zien of die er wel inzit ( zachte lens) en kan ik gerust gaan slapen ? Of moet ik naar een huisartsen post rijden just in case dankjewel !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (4)

Een spoedig antwoordt nodig?????

Nee, u hoeft niet naar een huisartsenpost.
U kunt gewoon gaan slapen, het enige risico dat u heeft is dat de lens tijdens uw slaap achter of naast uw oogbol komt.
Maar deze kunt u morgen gewoon uit uw oog halen.
Daar deze door tranen deze naar de ooghoek wordt gedreven.

Mocht hij morgen niet te vinden zijn en er treed verdere irritatie op, dan zou ik wel even een arts raadplegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook lenzen en heb dit in het begin ook veel meegemaakt. Het is zeker belangrijk dat je kalm blijft! Het kan geen kwaad om 1 nachtje met een zachte lens in te slapen. Al is het beter dat ze eruit is. Probeer het dan die morgen nog eens. Dan lukt het altijd bij mij wel. Als je hem er dan nog niet uitkrijgt en je weet zeker dat hij er nog inzit zou ik wel even naar een dokter gaan. Om te weten of die er nog inzit kan je misschien is vergelijken met het oog waar de lens er al el uit is.

Veel succes met de lens!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maak je geen zorgen, de lens kan niet achter je oog komen want daar zit weefsel voor. Krijg je de lens er naar een aantal keer proberen biet uit..? Dan is hij waarschijnlijk net iets te groot maar dat is geen probleem. Ga lang de huisarts of de opticien om een klein zuignapje te halen, die zet je op je lens en dan is hij er zo uit! Ik heb exact hetzelfde gehad ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook eens gehad,
S ochtends naar de optiscien gegaan.
Kijken of er nog wat inzit.
Het kan ook dat de lens uitdroogd en dan heb je hem zo te pakken.
Suc6