Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang blijven Betadine (jodium)-zalf en Dermatol wondpoeder goed?

Ik heb dit spul al lange tijd in huis. De doosjes niet bewaard, waarop mogelijk -indien nodig- een uiterste houdbaarheidsdatum stond vermeld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Beide hebben een houdbaarheidsdatum.
Bij de Betadine die ik nu heb staat het ook onderop het flesje. Heb je daar gekeken? Als er niks staat, dan zou ik het niet meer gebruiken, omdat dit al een lange tijd (zeker 2 jaar bij mijn weten) ook op het middel zelf staat.
Dermatol poeder heet ook al een poos Dutimon poeder: ook die zou ik dus vervangen.

Toegevoegd na 48 seconden:
Volgens mij zijn beide middelen ongeveer 2 jaar bruikbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor dit uitgebreide en gedetailleerde antwoord. Ik gooi al 't oude spul weg en zal 'ns naar de apotheek stappen om de inhoud van de verbandtrommel te verversen.

Andere antwoorden (2)

Op de tube staat de houdbaarheidsdatum op het dichtgeknepen deel. Bij twijfel niet meer gebruiken.
De houdbaarheid gaat sterk achteruit als de tube warm is geworden door bijv. zonlicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb in nov 2011 een tube gekocht, die is houdbaar tot nov 2013 dus jou tube zal dan ook wel 2 jaar goed blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding