Hoe kan/moet ik omgaan met mijn alcoholistische vriendin om?

ik heb haar leren kennen in een afkicktherapie , eenzame vrouw die alleen (nog ) maar rookt en zuipt , en door haar laksheid onderneemt ze ook helemaal niets (dit zijn haar eigen woorden) daarom heb ik haar toen gezegd (1jaar geleden) er geen moeite meer voor wil doen , om onze "omgang' voort te zetten.
MAAR nu 1 1/2 week belt ze weer en wil op visite komen want dan krijgt ze ook wijn (daar gaat zij van uit) ik heb ook gevraagd gaat het om dat je mij weer wilt zien of om de wijn? ze zei allebei! haar man heeft nu ook haar zakcentje ingehouden waar ze dan elke dag wijn van kon kopen.
Met mij gaat het goed en ik wil geen terugval maar hoe hou ik haar (subtiel?) buiten de deur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het ook gewoon eerlijk zeggen. Zoiemand moet leren de waarheid te zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op dit soort momenten moet je echt voor jezelf kiezen... De waarheid kan hard zijn.,. Maar jij weet ook dat ze meer voor de wijn komt dan voor jou... En wil je zo'n relatie met iemand?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij bent positief en goed bezig, houd negatieve personen bij je vandaan. Deze vreten alleen je positieve energie. Wees sterk en duidelijk. Je hebt het 1 jaar geleden al aangegeven, en blijf bij dit standpunt!

Het beste antwoord

Dat jij haar jouw vriendin noemt zegt veel over jou. Je bent waarschijnlijk een vriendelijk mens en begaan met je medemens. Door je compassie voor deze vrouw noem je haar zelfs je vriendin.

Maar jij weet ook wel dat ze alleen voor de wijn komt, je kent het gegeven. Zeg haar vriendelijk dat je geen alcohol in huis hebt, en dat je ook anderen in jouw huis geen alcohol laat drinken, omdat jij jezelf beschermt. Neem jezelf en jouw eigen alcoholproces serieus. Je bent nu al zover gekomen, zie het maar als een test. Kan je alcohol echt de deur wijzen, in de vorm van een vrouw die er blijkbaar nog steeds aan verslaafd is? Zie het als een symbolische daad voor jezelf. Hoever ben je hierin.
Deze vrouw weet hoe vriendelijk je bent, sta haar niet toe er misbruik van te maken. Breng jezelf niet in die lastige positie, je hebt er al lang genoeg voor geknokt om nu te zijn waar je bent. Zij niet blijkbaar. Dat is haar keuze.
Jij maakte jouw keuze: geen alcohol, PUNT.

Neem (weer) de beslissing je niet te laten manipuleren door alcoholverslaving. Of verslaafden. Je weet hoe het is, laat het achter je. Train jezelf en begrijp dat je soms anderen moet teleurstellen, dat is niet erg, dat is hun teleurstelling, hun verantwoordelijkheid. Jij nam jouw verantwoordelijkheid door het besluit te nemen te stoppen met alcohol. Je wilt vast niet in verleiding komen door een ***eenzame vrouw die alleen (nog ) maar rookt en zuipt , en door haar laksheid onderneemt ze ook helemaal niets (dit zijn haar eigen woorden)***
Laat het los, je kan het.
Succes :-)
Kristal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je zou kunnen zeggen dat je niet opnieuw wilt worden geconfronteerd met drank en dat je haar daarom niet wil zien of dat ze geen drank krijgt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reddie
12 jaar geleden
En niet terugvallen. +
Ben duidelijk tegen haar, ik ben van de alcohol af en er komt hier geen druppel meer in huis, niet voor mij en niet voor mijn gasten. Dus wie hier alcohol nuttigt of vraagt, wordt uit mijn huis gejaagt!
Dat doe je voor jezelf, jij hebt de strijd gewonnen, laat je niet in met mensen die jou kunnen beínvloeden, dingen te doen die jij niet wilt.
Dus blijf sterk, je hebt bewezen het te zijn, laat haar niet toe in je leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 Goed antwoord, geen negatieve mensen in je huis laten. Sterk blijven en vooral voor jezelf kiezen!
Omdat je vraagt hoe met haar om te gaan,geef ik niet het beste advies wat er in dit geval te geven is,nl. kappen met die vrouw.je brengt jezelf in een voor jou riskante situatie.het gevaar van "zucht" of zelfs meedrinken is erg groot,doe dat jezelf niet aan als je clean wilt blijven.ik zeg dus niet kappen,maar wel zeg ik,zorg dat er geen druppel alcohol in huis is,en sta niet toe dat zij een, al dan niet aangebroken, fles wijn meebrengt naar binnen.aan subtiliteit zou ik me in deze uit zelfbescherming niet schuldig maken.keihard en duidelijk zijn.sterkte ermee.
12 jaar geleden
Je hebt van die pilletjes dat als ze alcohol drinkt dat ze kots maar dan ook echt kots misselijk wordt misschien je je haar die geven. Of het klinkt erg hard een afkickkliniek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-1 Wat een slecht advies!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was een mogelijkheid. Maar ik geef toe misschien niet het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit ga je toch niet in iemands drankje doen, die bij jou op visite komt. Niet het beste advies, maar zeker wel het slechtste!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie had het over in een drankje doen. mijn vader was ook alcoholist en daar hielpen die pilletjes prima bij. Hij schreef toch ook dat ze op een afkick had gezeten. Dus ik zou er niet zo moeilijk over doen. Zie het al een win win situatie. Zij kan afkicken omdat ze er niet meer tegen kan en hij Zit niet meer met een dronken vriendin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook de deur dichthouden dan houd je het probleem buiten. Als die vrouw niet geholpen wil worden door een afkickkliniek kan een ander haar ook niet helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inbloed! ik ben wel een vrouw! maar iets in iemands drankje doen vind ik écht niet kunnen! je bedoeling is vast goed , je vader bleef thuis (neem ik aan) deze vrouw moet ook nog naar huis fietsen , gebeurt haar wat word ikke daar op aangekeken/ afgerekend (politie?)