zweet voeten en barstent eelt... wat moet ik doen?

HELP!!!!!

sinds ik op kamp ben geweest met school naar engeland heb ik ineens last van zeer ernstige zweetvoeten en barstende eelt!!!

ik was me voeten nu 2x per dag maar die geur is terug na een uur!

en dat is nog niet eens het ergste!

mijn eelt is ook aan het barsten!

dit is allebij tegelijk gekomen!

is dit een soort ziekte?
of schimmel?

en wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Antwoorden (9)

Waarschijnlijk heb je zwemmerseczeem of voetschimmel opgelopen. Dat is goed te behandelen met Daktarinzalf (verkrijgbaar bij apotheek en drogist) Ik zal je een goede tip geven voor als je weer op kamp gaat of met vakantie: Draag badslippers onder de douche!! En zorg dat je voeten echt helemaal droog zijn voordat je je sokken aandoet. Dat voorkomt een hoop ellende. Suc6 met je voeten :)

Toegevoegd na 3 minuten:
En draag sokken van natuurlijk, ademend, materiaal. Synthetische sokken zijn funest.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwemmers eczeem is het niet,
Ik heb dat wel eens gehad... Maar daar gaan je voeten niet van zweten en ik bedoel echt barsten in me voeten...
MissBiggie
12 jaar geleden
Ja, dat kan. Ik krijg altijd barsten tussen mn tenen en die zijn "vochtig" , maar is geen zweet. Daktarin helpt bij mij goed.
ga al blijft het lang aanhouden naar de podotherapeut
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou juist je voeten niet zo vaak moeten wassen en zeker niet met zeep!!! Spoel ze 's avonds af met veel lauw water en droog ze goed, maar wel zachtjes, af. Doe steeds schone katoenen of wollen sokken aan. Er is een merk, GEHWOL dat voor allerlei voetkwalen een zalf of creme heeft. Te koop bij apotheek en drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smeer je voeten dik in met uierzalf voordat je naar bed gaat. Trek dan een paar katoenen sokken aan. Het is even een vreemd gevoel maar daar wen je snel aan. Na een aantal nachten dit ritueel te hebben gedaan, zul je merken dat de barsten gaan helen. (en..... je voeten naar rozen gaan ruiken ! :) ..)

Toegevoegd na 12 minuten:
Wanneer je nu even geen uierzalf in huis hebt, werkt een andere vette creme voor de eerste nacht ook alvast hoor!
(al is het boter of olijfolie/zonnebloemolie of iets dergelijks)

Toegevoegd na 1 uur:
O ja , wat daarbij ook goed helpt : voeten 2x per week een kwartiertje in lauw/warm water met Biotex Groen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt het zelf al: zweetvoeten.
In de bron een link met uitleg en een simpel middeltje wat bij mij goed werkte, volgens mij gewoon bij kruidvat of etos gekocht, maar dat is een tijdje geleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voeten in warm water met soda, schijnt heel goed te helpen. Worden je voeten zachter van. Tegen de geur. Talk in je sokken en schoenen strooien. En regelmatig schone sokken aandoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GA NAAR EEN DOKTER, want dat is de aangewezen persoon om naar je voeten te kijken en je door te sturen naar een specialist. Ga niet met al die goedbedoelde middeltjes aan de gang: je maakt het er niet beter op. Laat er naar kijken, want al die middeltjes werken wel denk ik, maar dan op advies van de specialist. Lijkt me logisch toch?!?!?! Heel veel sterkte ermee, ik zal voor je duimen, want dit is heel vervelend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de dokter.

Zeker omdat je het hebt sinds je kamp, denk ik dat je een schimmel hebt opgelopen. Er zijn verschillende vormen van schimmel die je zou kunnen hebben, waarbij de verschijnselen verschillend zijn. Zwemmerseczeem is het meest voor de hand liggend, maar het kan ook een andere zijn.

Even naar de dokter dus, en goed laten behandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor jouw klachten: zwarte koude thee, als voetbad gebruiken tegen voor zweetvoeten, thuis altijd op blote voeten en/of goed ventilerende leren schoenen/slippers. En voor de schimmeleczeem kan je een middeltje bij de drogist halen die van de huisarts is veel te slecht voor je huid, je voeten eerst wassen zonder zeep en daarna de creme aanbrengen, denk aan aan je handen/nagels die hebben meestal ook zwemmerseczeem en dat merk je door pijnlijke velletjes, irritatie van je nagels, daarom moet je ook je nagels insmeren met die creme. Succes ermee en even doorzetten.Ik ken de klachten heel goed;)