Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zit het sommige mensen altijd alles tegen terwijl het sommige mensen alleen maar mee zit?

Toegevoegd na 49 seconden:
Sommige mensen hebben altijd alleen maar problemen, en zo zijn er mensen die al het geluk van de wereld hebben, waar valt dit aan te verwijten?

Toegevoegd na 20 minuten:
***Even voor de duidelijkheid, de vraagstelling slaat niet op mijn eigen geluk of pech in het leven.***

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
31.8K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Vind het antwoord over Locus of Control onzin. Mensen die altijd geluk hebben vinden het heel leuk om te geloven dat dat door hun zelf komt (ik studeer psychologie), maar dat is niet zo. Ik ben geboren in een gezin waarbij iedereen minstens 1 mentale stoornis had behalve ik. Daar heb ik niet voor gekozen. En nee, ik heb het er hier bijna nooit over en denk er ook bijna nooit aan. Maar toch ondervind ik hier dagelijks last van. Idem dito voor mensen waarvan hun kind kanker krijgt o.i.d. Hier is echt geen reden voor. Je hebt dan gewoon pech. We leven veel te erg in een ''maakbare'' maatschappij waarbij wordt gedacht dat ook geluk maakbaar is. Dat is het niet. De meeste dingen overkomen je gewoon. En ja, dan is het wel zo dat je er op verschillende manieren mee om kunt gaan. Maar puur het feit dat iets gebeurt is gewoon domme pech of geluk. Sommige mensen geloven hierom in een God.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Iedereen loopt in zijn leven tegen dingen aan die negatief of vervelend zijn, en waar je vervolgens iets mee moet.