Ik heb soms het gevoel dat ik droom, wat is dit? (zie beschrijving)

Het gebeurd gewoon overdag, ik kan nog gewoon alles en voel ook gewoon en kan gewoon een gesprek voeren, maar toch heb ik het gevoel dat alles een soort van langs me heen gaat. Weet iemand wat dit is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dagdromen mischien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet niet wat het is, maar herken me er helemaal in!! Us niet iets dat je als enige hebt!!

Antwoorden (4)

Klinkt gewoon als vermindere concentratie, gezien je je er bewust van bent dat het gebeurd en verder alles nog mee krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan duiden op Depersonalisatie, bekend uit de psychiatrie.
Ik kan er wel een verhaal over vertellen, maar lees eerst de info uit de links.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toevallig heb ik dit ook heel vaak en heb het er vandaag met mijn psychiater over gehad.
Volgens haar heeft dit te maken met dingen uit mijn jeugd die je dan minder erg wil laten lijken dus denk je dat het je niet echt gebeurd (meemaakt). Dit is natuurlijk een stukje van mij zelf.
Het kan ook te maken hebben met een borderline persoonlijksheidsstoornis.
Maar voordat je je zelf van alles gaat aanpraten is het goed om het eens te bespreken met een arts (huisarts) misschien is het voor jou alleen maar een stukje vermindere concentratie zoals al eerder genoemd maar het kan ook met andere zaken te maken hebben dus zeker even bespreekbaar maken met een arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hier ook last van gehad, ik ben hier wel mee naar de huisarts gegaan omdat ik dit ook in de klas en op het werk had.

De huisart heeft me eerste pillen voor geschreven die niet werkten(denk nogsteeds aan placebo's)

Hierna kreeg ik pillen die wel goed werkten. Het waren concentratie pillen. Het is al weer een paar jaar geleden maar je kan altijd even aan de huisarts vragen.

hier onder een paar links met de verschillende pillen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nootropic
http://en.wikipedia.org/wiki/Piracetam
http://en.wikipedia.org/wiki/Gingko_biloba