Deze ligt het het dichtst bij de hoofd-rioleringsbuis. Deze ligt vaak onder straat voor het huis, lees voordeur.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal goed ....

Andere antwoorden (13)

Kun je de deur tenminste open zetten om de stank naar buiten te laten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mensen aanbellen of ze op de
WC mogen zijn ze er snel bij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodat voorbijgangers, in hoge nood verkerend, vlug gebruik kunnen maken van JOUW toilet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veelal zit bij de voordeur ook het luik van de kruipruimte. En om te voorkomen dat men bij een onverhoopte lekkage onder het toilet. Hoeft men niet ver onder de kruipruimte om het probleem op te lossen. En het is gemakkelijk om onderdelen aan te geven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk is dat ooit zo ontstaan en omdat het een goede plek bleek te zijn ,is dat zo gebleven.
Een andere plaats in huis heeft meestal geen voordelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet,of mijn antwoord het juiste is,ik doe maar een gok! In mijn jeugd,een jaar of 65 geleden hadde we geen watercloset,maar een tonnetje met deksel,dat twee keer per
week werd geleegd. De mensen vande gemeentereiniging die dat deden morsten nog wel eens en dat was niet zo smakelijk om te ruiken en te zien! Maar omdat de deur van het toilet vlak naast de voordeur zat,viel de schade nogal mee. Ik vermoed dus dat dat de reden is en waarom het tegenwoordig nog gebeurt,misschien traditie? Ik vergat nog te vertellen dat het legen op Maandag en Donderdag gebeurde en dat als het bv Pasen of Pinksteren was de Maandagse beurt werd overgeslagen waardoor je op Woensdag met je achterste zo goed als in de str*nt zat,smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben even in gedachten alle woningen van vrienden/familie/kennissen nagegaan maar 9 van de 10 keer zit het toilet niet naast de voordeur. Wel vaak in de gang/hal, dat is natuurlijk prettiger dan een in de huiskamer. De woningen waarin ik weet dat ze wel bij de voordeur zitten zijn wat oudere woningen en ik denk dat het in die tijd eenvoudiger was een toilet te plaatsen op een plek waar je eenvoudig een natuurlijk ventilatiesysteem kon maken (lees raam) en dat is over het algemeen bij een buitenmuur en het lijkt mij praktisch dat daar de voordeur ook zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dan de mogelijkheid bestaat om een raampje open te zetten,en om jezelf een beetje af te zonderen,helaas hebben onze huizen dat niet ,die hebben het toilet precies in het midden,tegenover de woonkamer,wel vaak warmer,maar geen kans om een raampje te openen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is toch heerlijk dat als je een uur in de file hebt gestaan en je nooooodig moet je meteen na binnenkomst het toilet op te kunnen stormen! moet er niet aan denken dat ik naar de zolder zou moeten of achter in de tuin naar het kleinste huisje moet rennen... en om de wc nu in de keuken of huiskamer te plaatsen lijkt me ook niet de beste oplossing ;) vind het wel DE juiste plek... iig in de hal! met raampje ook gewenst ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de meeste gevallen zit de badkamer dan boven het toilet. Dat is bouwkundig blijkbaar het makkelijkst i.v.m. afvoer en wateraansluiting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Betere infrastructuur. Minder afvoerpijp nodig, bijvoorbeeld.
En , laten we wel wezen, een open raam, of een raam dat open kan, is soms erg welkom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit opgevallen....ik ga er eens op letten....nu kan ik er weinig mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in mij geval wel gunstig .ik eet regelmatig nogal spicy...dan kan het onder de deur verdwijnen !