Hoe kan het dat ik een "fikse" blaasontsteking heb en daar niet echt enorm veel last van heb?

Als ik dus een blaasontsteking heb,voel ik dat aan een weeig onderbuikgevoel en klein beetje pijn bij plassen... Laat me urine testen en blijk dan altijd een "fikse" blaasontsteking te hebben. Hoe kan dat dat ik er dan vrij weinig last van heb?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Blaasontsteking heb je in soorten en maten, en nee, je hebt lang niet altijd klachten bij een zware of geen klachten bij een lichte blaasontsteking.

Zo ben ik zelf de afgelopen maand twee keer (!!) achter elkaar an de beurt geweest. De eerste keer plaste ik tot mijn grote schrik bloed, maar had verder niet één enkele klacht. Geen pijn, geen aandrang, geen koorts, niets.
De tweede keer (blijkbaar was de antibioticakuur van één dosis te kort geweest) geen bloed te zien, maar ik liep krom van de pijn elke twee, drie minuten naar de wc voor niks, branderige pijn, buikkramp, koorts; het hele pakket. Maar geen bloed dit keer.

De mate van klachten zegt dus niets over de mate van ontsteking. Zelfs het soort bacterie ofzo maakt niet uit. 't Is blijkbaar maar net waar ze zitten ; hoog in de blaas of meer bij de uitgang. Precies weten we het niet eens. Wel moet je een blaasontsteking ALTIJD serieus nemen, ook als het maar een lichte is, want een ontsteking die overslaat naar je nieren, daar ben je niet blij mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ok... Dat wist ik dus niet... Dat als je zware blaasontsteking hebt je daar weinig klachten van kunt hebben.. Dank je voor de informatie .... :-)