Is er niet een beetje een paniek situatie aan t ontstaan omdat griep nu mex griep heet ?

Ik wil maar zeggen, Griep is griep, erg vervelend, en zoals elke griep ook mex griep dodelijk voor de wat zwakkere onder ons.
mijn opa en oma zijn nog nooit geent voor griep...mijn ouders ook niet, ik ben t ok niet van plan, en mijn kinderen talen er gelukkig ook niet naar

ik snap dat griep vervelend is, maar mijn hemel,..het is net alsof we op t punt staan van massahysterie , en dat lijkt me niet nodig, toch ?

of is de mex griep ZOVEEL erger dan welk ander griep dn ook ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (11)

Verschil tussen gewone griep en de Mexicaanse griep is dat er een risico is dat heel veel mensen tegelijkertijd ziek worden. De kans om testerven aan de Mexicaanse griep is niet veel hoger als de kans om te sterven aan een gewone griep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor over een maand is het hoogtepunt voorbij en dan vergeten we weer heel snel...

Weet je nog de spaanse griep?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foto's zeggen meer dan duizend woorden.
Kijk eens wat H1N1 aanricht in de wereld.
Prachtige plaatjes.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie plaatjes. Hoe gek kan een mens worden?
Inderdaad, maar dat is het leven tegenwoordig. Van de ene hype naar de andere, van het ene hoogtepunt naar de andere. Langer termijn wordt niet naar gekeken. Over een jaar weten we geen eens meer wat Mexicaanse griep was maar hebben we een nieuwe hype.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgend jaar is 't de Boliviaanse of Mongolese griep... Etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De varkensgriep (zoals hij eigenlijk heet, maar mogelijk niet genoeg grijpt in verband met alle andere niet op mensen overdragelijk versies die er all zijn benoemd: vogelgriep, mond en klauwzeer, varkensgriep...) heeft afwijkende symptomen (waarvan de luchtwegproblemen wel beangstigend en ernstig kunnen zijn) van de bestaande griep varianten. Dit heeft in eerste instantie tot wat commotie geleid. De grootste hysterie is niet zozeer over de griep zelf, maar hoe de graaicultuur hierbij naarboven komt: Een farmaceut heeft de (betaalde) schone zaak op zich genomen om een willekeurig coctailtje van anti's op de markt te brengen en deze zonder te testen aan te bieden. De mensen die het hardst schreeuwen dat je je moet inenten zijn mensen met a. aandelen, b. die er beroepsmatig bijna door gedwongen worden c. de regering (die zich zelf niet inent, want zij horen niet bij de plebs).

De mensen die er het meeste tegen schreeuwen, zijn de mensen die of in complot theorieen willen geloven, die niets beters te doen hebben en.....

De mensen die je niet hoort, maken hun weloverwoge keuze en laten de boel de boel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, er is door de media veel en langdurig geschreven en gesproken over deze griep. Andere jaren wist men dat binnen de ouderen en zwakkere altijd een aantal personen aan de griep gingen overlijden. Dat kwam niet in de kranten. Door deze ophef lijkt het veel erger te zijn.
Lies
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK denk dat het idd komt omdat het in ene een andere griep is en het nieuwe influenza of mexicaanse griep genoemd wordt. Wat de boer niet kent....
Daarbij komt het ook veel voor in de media op het moment en ik denk dat mensen elkaar ook gek maken. Wat zal het gespreksonderwerp op een schoolplein zijn vol met wachtende ouders? Deze griep! De ene zegt dit, de ander dat, ze steken elkaar allemaal aan en de verhalen worden groter en groter en oooh, er ontstaat paniek...!
Je hebt helemaal gelijk, het lijkt idd wel een massahysterie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lig zelf al een week thuis met de mex. griep.
Zoveel erger als een gewone griep kan ik het niet noemen,alleen lijkt het langer te duren en gaat het op en af voor mij,zo voel ik me wat beter en een paar uur later lig ik weer helemaal beroerd op bed.
Ik denk dat het goed is dat er wat aan gedaan word gezien het feit dat er zoveel mensen tegelijk ziek(kunnen)worden,al vind ik het hele vacinatie gebeuren een beetje opgeblazen gebeuren,ze moeten er bij mij ook nooit mee aankomen:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig zijn er meer mensen die zo denken ik vind het ook allemaal zo hoog gegrepen hij is misschien wel iets erger vooral voor de zwakkere onder ons maar elk jaar sterven mensen aan de griep ook wij laten ons niet inenten net als toch wel velen onder ons kruip lekker je bed in en ga het uit zieken net als normaal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee,er is een nieuw virus waarvan men niet wist hoe dat zou gaan aflopen,als men zou afwachten kon men te laat zijn met de vaccins,dat het virus toevallig tot op heden een mild verloop heeft is mooi mee genomen,hoe anders had het kunnen uitpakken.Overigens de dooddoender dat er ieder jaar mensen aan griep overlijden is natuurlijk heel anders als het jezelf of je kind treft.