Hoe komt die stekende pijn, en wat is dat? zie extra uitleg?

Als ik me opeens inspan, dus van rustig naar intensief, krijg ik last van steken in mijn borstkas, ik denk zelf aan mijn hart, maar dat weet ik niet zeker. wat zou dit kunnen zijn, en waar komt het vandaan? helpt het om meer te sporten zodat ik meer conditie krijg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het feit dat jij aan je hart denkt, lijkt me genoeg reden om het nader te laten onderzoeken. Dus als ik jou was, zou ik maandag de huisarts bellen om een afspraak te maken om het te laten onderzoeken.

Het beste antwoord

Bij wat oudere mensen, zeg vanaf veertig, vijfenveertig, kan pijn op de borst een symptoom zijn van hartproblemen. Die kans is bij jonge mensen, die niet bekend zijn met cardiale problemen een stuk kleiner. Al ik jou was zou ik toch eens naar de huisarts voor overleg en eventueel onderzoek.