Wat zijn de argumenten om juist wel of niet onder de douche te plassen?

Het schijnt zo te zijn dat ongeveer 50% van de mensen dit doet. Ik ben benieuwd waarom iemand hier voor of tegen is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voor: Wees zuinig met water, je staat er nu toch, dus waarom extra spoelwater van de WC verspillen als het toch meteen weggespoeld wordt in het riool. De WC slijt ook minder snel nu en je kan er langer mee doen. Je zou eigenlijk een stuk verder moeten kijken dan alleen de douche. Er zijn tal van manieren waarbij je een alternatieve wijze van het ontdoen van je ontlasting voor betere doeleinden kunt gebruiken. Ik zag laatst m'n buurman 6 zakken mest in z'n moestuintje legen. Ik vond het eigenlijk zonde van het geld omdat mest niks anders is dan ontlasting. Toen de buurman weg was heb ik hem een beetje geholpen en er een hoopje op gedaan. Tegen: Uhmm...zolang je het maar netjes wegspoelt heb ik er niks op tegen, naast de pot plassen vind ik veel smeriger want dat blijft liggen dus hou het fris ok?!

+ Het kost minder (kostbaar) water.

Het is niet zo fris om dat te doen..maarja misschien ben ik wel een zeikerd...

ik ben voor: gemakkelijk, snel en het spoelt direct weg... bovendien oefen je zo weer eens iets anders: loslaten... voor mannelijke doucheplassers is het misschien zo verschillend van in een urinoir of toilet plassen, maar voor vrouwen is verschil tussen zittend of gehurkt plassen en gewoon blijven staan terwijl je plast heel groot... Toegevoegd na 1 minuut: voor mannen is dus niet zo veel verschillend...

Andere mensen moeten ook nog staan op de plek waar jij geplast heb, en die gedachte vinden sommige mensen vies. Ik vind het lekkerder om wat van me af te plassen dan dat ik moet mikken.. moeilijk gedoe dat het is..

Voor : Het kost minder water omdat je de wc een keer niet door hoeft te trekken Het is goed voor wintertenen en jeukvoeten Het scheelt tijd, en tijd is kostbaar tegenwoordig Tegen : ............... .... .. Nee, ik zou absoluut niet weten wat er tegen zou kunnen pleiten, of het moet weer een raar aangeleerd soort gene of afkeer van het eigen lichaam en onze afscheidingsproducten zijn. Dat zijn meer mensen dan je denkt.

iets geeft ook wel eens een seintje in je hoofd douchen ..en dan plassen.Dus zou het een gewoonte kunnen worden.Maar als je er een gewoonte van maakt voor het douchen te plassen op het tpoilet dan is het patroontje voorbij.Ik deed het ook wel eens zeg ik eerlijk,maar was me ook bewust van het patroon.Dat heb ik nu doorbroken ,eerst even naar het toilet voor het douchen.We hebben geleerd dat urine vies is.

ik ben er voor. zie ook het probleem niet. mits je nog even blijft douchen ;-)

Las ik laatst in de krant: In Brazilie wordt plassen in de douche aangemoedigd om zo vele miljoenen liters water te besparen. Ik vind het een goed idee. de douche maken we toch al vaak schoon.

Ha, die Lienca; Argumenten voor: spaart water, tijd en schoonmaakmiddelen. Argumenten tegen zijn achterhaald gezeik. Poepen onder de douche ligt weer een stuk ingewikkelder.

Nou ik plas gewoon onder de douche,als man zijnde dan,het water loopt dan toch al,en je spoelt alles mooi weg,terwijl het anders weer toilet water kost. wat anders is het als ik in bad zou zitten maar dat heb ik niet,maar dan zou ik het waarschijnlijk niet doen. sorry ik doe het gewoon,en als ik het niet deed dan zou ik liegen,en aan liegen heb ik een hekel.

Ik lees veel argumenten voor, vooral die waterbesparing vind ik absoluut een hele goeie. Toch doe ik het niet, want ik vind het niet lekker. Onder de douche wil ik schoon worden, en als ik plas weet ik niet of er niet een klein beetje urine in de douchebak blijft staan, waardoor mijn voeten niet schoon worden. Het zal ongetwijfeld ingebeeld zijn, maar ik vind het gewoon geen lekker idee. Overigens spoel ik niet na iedere plas door, in elk geval niet 's morgens, de kleine kinderplasjes en de vader- en moederplas worden allemaal tegelijk doorgespoeld... Misschien vind iemand anders dat nu juist wel weer vies........

Ik plas wel onder de douche. Ik zou niet weten waarom niet. Het komt in hetzelfde riool en je wast je daarna schoon.

voor! lekker ontspannend een plasje onder de douche doen. Ik bewaar mn plas juist expres voor onder de douche. nadelen zijn er naar mijn mening echt niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100