Wat is het witte spul op de eikel van mijn penis?

ik zag dit waneer ik moest plassen (niet besneden). Ik zag wat wits op me eikel, dus ik schoof me voorhuid naar achteren en ik zag dat me hele eikel onderzat onder witte stukjes.
Ik heb dit wel is vaker en anderen zeiden dat dit gewoon natuurlijk is en smegma heet. Maar nu was het onwijs veel! Kheb het ergste eraf gehaald maar er zit nog meer dar ik er niet af krijg
Iemand die weet wat dit is?
of hoe het komt dat me hele eikel onder de smegma zit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
110.7K

Antwoorden (7)

Opgedroogd vocht niets bijzonders. Je moet je penis altijd goed wassen voorhuid terug trekken en even goed schoonmaken minimaal 1 keer per dag.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opgedroogd vocht? Aangekoekte urine!
ronron1212
12 jaar geleden
is dat geen vocht dan?
Zoals je zelf al zegt; dat is Smegma en dat heeft iedere jongen. Gewoon iedere dag schoonmaken, je hoeft niet te denken dat er iets mis mee is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk wel, dan was je het er toch af..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
C+ omdat elke persoon dit heeft en als je het maar lang genoeg laat zitten vooral ook kan zien en ruiken.
ff voor de duidelijkheid: weet dit gelukkig NIET uit ervaring maar las het toen ik naar het onfrisse onderwerp zocht op internet. daar las ik dat vrouwen dit ook hebben (als deze zich ook niet schoon weten te houden dus)
vocht, dode cellen, bacterien etc hopen zich gewoon op als het hiervoor de kans krijgt. als je het laat zitten heeft iedereen hier dus last van,maar gelukkig weet het overgrote deel zich goed te verzorgen/ op de hygiene te letten.
Misschien is dit wel wat ze noemen :kopkaas.
Het klinkt niet vriendelijk maar het kan een vorm zijn van (te) veel afscheiding je kan proberen om elke dag (anders 2x ) hem te wassen en te zien waar het dan op lijkt.
Bij meisjes zijn er ook periodes dat ze meer vloeien dan anders , daar bestaan dan inleg kruisjes voor.
Het wil helemaal niet direct zeggen dat je iets ernstigs hebt (zolang het niet irriteert) of dat je 'overdreven' sexgedachten hebt, het hoort gewoon bij de periode van je leven , kan zijn of je een puber bent of een volwassene
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet wat het is als je alleen maar het meeste eraf kan halen. zit het vast ofzo?

gewoon onder de douche en flink poetsen. doe je dit niet dan gaan de bacterien heel rap vermenigvuldigen en is je eikel niet wit maar roodgloeiend (ontsteking dus)
op vochtige en broeierige plaatsen doen bacterien het bijzonder goed!

krijg je er niet af dan zou ik een huisarts op gaan zoeken als ik jou was, want dan kan het ook nog een schimmelinfectie zijn.

elke dag wassen dus, ook in de stoffige hoekjes en ribbeltjes
dagelijks een poetsbeurt onder de douche, en eventueel ook als je gaat slapen.

bij mijn weten hoort een ouder dit hun zoon te leren. de woorden van mijn zoontje toen hij 5 jaar was en wat ie nog nog elke avond zegt (ook al heeft hij gedouched eerder op de dag: tanden poetsen, piele wassen en naar 'bedde'.

een hygienisch ritueel dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad Smegma..een afscheiding die normaal is..Als jij elke dag de voorhuid naar achteren doet en je wast met gewoon water dan heb je daar echt geen last meer van..tijden het douchen spoel je van onderen goed af.. let op dat je altijd de voorhuid naar achteren doet.. en gebruik een schoon washandje en doe hem daarna bij de was.. Geloof me..dat reinigen is het hele eieren eten en ben je schoon zonder smegma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De aandoening smegma kan voor veel mensen een onaangename aangelegenheid zijn, omdat men er onzeker van wordt en men niet weet wat eraan gedaan kan worden. Het bestaat uit een witte aanslag onder de voorhuid, waarbij het vaak concentreert achter de eikelrand. Toch kan het over de complete eikel voorkomen in vochtige of korrelige toestand

Het lichaam vernieuwt de huid, bloed, organen enzovoorts om de zoveel tijd. We zijn continu aan het veranderen, zodat het lichaam gezond is en er goed uit blijft zien. Daarnaast zorgt de vernieuwing ervoor dat lichaamsprocessen continu optimaal verlopen. Oftewel er verschijnt steeds een vernieuwde versie van onszelf, doordat oud weefsel wordt vervangen. Zo ook de huid rondom het geslachtsdeel. Het is een ophoping van oude huid in combinatie met epitheel – weefsel dat huid en organen bedekt – en de vochtige omstandigheid van het geslachtsdeel. Bij een toenemende hoeveelheid is het duidelijk zichtbaar als witte zeep onder de voorhuid en rondom de eikelrand.

De aanslag ontstaat door ophoping van oude huidresten en epitheel in combinatie met vochtigheid. Om te voorkomen dat de omstandigheid verslechtert moet men ingrijpen. Dit kan worden gedaan door het geregeld schoonmaken van de eikel en voorhuid met water. Vaak goed schoonpoetsen zorgt ervoor dat vuiligheid verdwijnt en de normale balans van het geslachtsdeel terugkomt. Zorg ervoor dat je per week een paar keer onder de voorhuid en eikelrand de boel afspoelt, zodat je geen last meer hebt van de aandoening.Uiteraard mag je gebruikmaken van zeep tijdens de schoonmaak. Daar zit echter één maar aan verbonden. Zeker rondom de eikel en onder de voorhuid is een stabiele zuurtegraad noodzakelijk om de invloed van bacteriën te voorkomen. Wil je gebruik maken van zeep om de eikel en voorhuid schoon te maken, neem dan pH-neutrale zeep of baby zeep. Daarmee voorkom je ongewenstheden en kun je smegma voorkomen door een schoon lid te hebben.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wat dacht je om jezelf daar beter te onderhouden. Het zijn dode huidcellen alias kopkaas.