Mexicaanse griepprik en vakantie

26 november mag mijn dochter een Mexicaanse griepprik halen bij de GGD en de 26e en op 14 december de 2e prik omdat er 3 weken tussen moet liggen.
Ik ga op 11 december een maand met vakantie en ben niet in Nederland. Wie kent dit en hoe gaan je hier mee om.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er moet minimaal drie weken tussen de eerste en de tweede vaccinatie tegen Nieuwe Influenza A zitten. Er staat geen maximum voor de tijd die tussen de eerste en de tweede prik moet zitten. Voor een goede bescherming is het echter beter niet te lang te wachten met de tweede prik en gebruik te maken van de uitnodiging voor de tweede vaccinatieronde. Bron; http://www.grieppandemie.nl/veelgestelde_vragen?nodeId=476 ik zou even contact opnemen met de huisarts, bespreek dit met hem / haar.

Bespreek dit met je arts. Samen komen jullie er wel uit om een andere datum te bespreken voor de 2e vaccinatie. Hier op GV worden echt veel vragen gesteld over de MG. Hier moet volgens mij ook een voor jou acceptabel antwoord te vinden zijn.

Twee weken tussen de twee vaccinaties is voldoende, dus probeer of het een paar dagen eerder kan, de tweede prik...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100