Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg ik een angstig gevoel als ik geen diepte zie in het donker?

Als ik in het donker 1 oog dicht houd (soms hoeft dat niet eens omdat ik 1 lui oog heb) en ik concentreer mij op dat object, dan krijg ik een angstig gevoel ofzoiets. Ik ben nergens bang voor maar dit heb ik mijn hele leven al en ik vraag me af wat dit kan veroorzaken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
801

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je één oog dichtdoet, dan kan je geen diepte en afstanden meer zien. In het donker is dat toch al moeilijker dan overdag. Ik denk dat jij in het donker een angstig gevoel krijgt omdat je dan niet meer goed kunt zien hoever iets van je vandaan is, zodat je er zomaar tegen aan kunt lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat dan een vorm van claustrofobie ofzo? Gelukkig hindert het me niet.
Omdat je veel minder van je omgeving ziet en omdat je bovendien met één oog geen afstand kunt bepalen, word je onzeker.

En omdát onzeker bent, krijg je een beetje een angstig gevoel..aangezien je zelfvertrouwen in die omstandigheden gewoon een beetje wordt aangetast. Dus wat minder wordt.

Groet,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding