Ziekmelden met als 'excuus' dat je mexicaanse griep hebt.

Ik heb gehoord en gemerkt dat veel mensen zich ziekmelden met mexicaanse griep, zonder dat ze het hebben. Wat is dat voor een mentaliteit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je zelf ziek melden terwijl je niet ziek bent is een mentaliteit van niks,spotten met je gezondheid zij mijn moeder vroeger altijd,ik heb een jaar of tien geleden toen ik zelf griep had ,samen met een collega het hele bedrijf een dag gedraaid en open gehouden terwijl we dat met normaal 6 mensen doen,toen dit later die week de baas te horen kreeg,zei die tegen mij ,waarom heb je de zaak niet dicht gegooid,maw stank voor dank.
zo zie je maar weer dat iedereen gewoon een nummer is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zo denk ik er ook over!!!!!!

Andere antwoorden (10)

A very sick joke...

Dat is misbruik maken van zaken, dus eigenlijk zijn die mensen het virus zelf... Virus betekent ook slecht, achterbaks...

Mentaliteit: Geen mentaliteit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraagje...werk jij?
Omdat je op elk tijdstip van de dag veel antwoorden geef op gestelde vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja tussen het antwoorden door werk ik...
Het kan ook zijn dat ze denken dat ze Mexicaanse griep hebben. Veel mensen denken dat ze het hebben, omdat ze alle symptomen hebben. Maar de symptomen zijn gewoon hetzelfde als die van normale griep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Asociaal.

Maar moet er nu toch even wat bijzeggen. Mijn zoon is bij iemand geweest die echt deze griep heeft, ik heb zijn moeder gesproken en deze heeft het bevestigd en ligt nu in het ziekenhuis.

Mijn zoon en ik voelen ons super slap, pijn in de keel, nek en zo duizelijk, diarree en koortsig. Ik heb contact opgenomen met de huisarts en geeft het advies dat wij allebei een week binnen moeten blijven en geen contact met anderen. En de school deelde dit ook mede i.v.m. mijn zoon.

Dus wij hebben niet de volledige griep maar wel de verschijnselen terwijl ik wel achter de pc kan zitten maar toch een groot gedeelte van de dag in bed heb gelegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beterschap.
Als iemand zegt, dat die ziek is, ga ik daar vanuit. Mocht het later blijken niet waar te zijn, dan kan je daar conclusies uittrekken. Alleen als ze later wél de mex.griep krijgen hebben ze een probleem. Het kan wel, dat je denkt, dat je het heb en liever niemand aan wilt steken, daar is ook wat voor te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas heb ik daar als wet poortwachter beheerder van ons bedrijf daar ook mee te maken.
Maar niet alleen met deze griep.

Ik merk dat veel mensen ziekmelden als uitvlucht zien om lekker vrij te zijn. Dit is nadelig voor de mensen die echt ziek zijn en het verdienen om thuis te zijn.
Ook zij worden wantrouwiger benadert.
Juist dit soort zaken werkt in d e hand dat werkgevers moeilijker gaan doen bij ziekmeldingen en er alles aan doen om mensen zo snel mogelijk aan het werk te zetten.
Elke zieke moet betaald worden en gaat ten koste van het netto resultaat.
Je zal een klein ondernemer zijn die met een paar medewerkers de zaak draait.

Ziek zijn kost een werkgever erg veel geld. En misbruik maken is voor mij hetzelfde als stelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van de ZOTTE, maar o zo logisch voor sommige mensen die geen plezier hebben in hun werk! Je kunt de klok er bijna op gelijk zetten dat ze het over twee weken echt krijgen... Tsja, en ga het dan de baas maar eens wijsmaken!

Ik vind het asociaal, en vooral oncollegiaal....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik in aanraking kom met mensen die de MG hebben moet ik daarna een week gaan thuiswerken van mijn werkgever...kan gelukkig met mijn werk,,,bij andere soorten werk heb je de keus besmetting van je collega's te riskeren of inderdaad thuisblijven.
Echter, als je NIET met iemand in contact geweest bent met MG is dat schandalig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je brengt me op ideeën! :-P;-)

Nee, dis misbruik maken van de situatie.. Zeer asociaal... Gewoon zin hebben om 'n paar daagjes extra thuis te zijn... Kan het trouwens wel gebruiken om het hier een beetje op orde te krijgen. Kamer opruimen, schoolwerk bijwerken et cetera.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misgebruik maken van een serieuze ziekte.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hele slechte en luie mentaliteit.

Eigenlijk "hoop" ik dat ze straks echt de Mexicaanse Griep krijgen, dan vallen ze wel door de mand. Het zou onlogisch zijn om eerst een week griep te hebben, daarna ben je weer beter, en vervolgens ben je weer (dan echt) ziek.

Ik wens het natuurlijk niemand toe, maar zie het als een beetje "Karma".