Is het dragen van een mondkapje voldoende om besmetting te voorkomen?

Mijn kleinkind staat echt op het punt geboren te worden,de vliezen zijn gebroken.Nu ben ik al de hele week superverkouden geweest,het gaat nu een stuk beter.Moet ik helemaal nog niet op bezoek gaan of is een mondkapje voldoende en kan ik er een vragen op het ziekenhuis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een baby gezond geboren wordt, is hij de eerste drie maanden superimmuun. Zolang je niet met vieze handen aan zijn gezichtje zit of in zijn gezicht hoest, is er m.i. weinig aan de hand (maar dit is eigen ervaring, ik heb geen medische achtergrond ofzo). Vraag je zoon/dochter wat hij/zij wil. Je kunt altijd op bezoek gaan en de baby nog eventjes niet vasthouden, maar alleen maar bekijken. Straks mis je die eerste momenten helemaal voor niks! In elk geval alvast gefeliciteerd en heel veel geluk deze week!

Het beste antwoord

Ik denk dat het verstandigste is dat je beter nog niet op bezoek kan gaan tot dat je wat minder verkouden ben. Wat je wel kan doen is vragen of zij het erg vinden en eventueel dan toch met mondkapje. Leg de vraag bij hun.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat helpt erg weinig virussen zijn zo klein dat ze overal doorheen gaan.

Toegevoegd na 49 seconden:
Ik zou daarom even wachten totdat je weer beter bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt aan de gezondheid van het kindje en de moeder of dit verstandig is. De ouders kunnen dit navragen aan de verpleging. Eventueel inderdaad via de verpleging een mondkapje vragen om te dragen en altijd je handen desinfecteren!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien achter glas. je zou (of de ouders) van tevoren kunnen vragen aan het zkh. wat fijn dat je zo voorzichtig bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de vliezen gebroken zijn zou het kind binnen een etmaal daarna geboren moeten worden. De meest gebruikte mondkapjes, of hoe je die dingen ook noemt, zijn niet in staat om virussen tegen te houden. Aan de andere kant, als moeder en kind gezond zijn dan kunnen ze een gewoon verkoudheidsvirus echt wel hebben. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van overleden baby's ten gevolgen van een verkoudheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, daarom moet een baby binnen korte tijd na het breken van de vliezen geboren worden. De bescherming van het vruchtwater valt immer weg. Als pasgeboren baby's zo kwetsbaar waren voor verkoudheid dan zouden de risico's veel groter zijn. De toevallige wetenschap dat jij verkouden bent en bij het wurm wegblijft is absoluut geen garantie dat het niet met een verkoudheidsvirus wordt geconfronteerd. Die kans is torenhoog in het seizoen.