Waarom worden kranten artikelen waar je op kunt reageren vaak gebruikt om de eigen sores/gal of ongenoegen te spuien ? dit valt me op bij Friso

Dit vindt ik opvallend en storend rondom het trieste nieuws wbt Prins Friso .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

tja het kan zo lekker anoniem he schering en inslag
puberaal gedrag gewoon omdat je je verveeld etc etc etc
ik vind als je niet constructief te melden hebt hou dan je mond.
iets grappig is meestal wel leuk
maar ja dit specifieke onderwerp leent zich daar ook niet voor.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Argh, zo een hekel aan als mensen negatief doen over puberaal gedrag. Ik ben ook een puber, zie je mij rare dingen doen omdat ik mij verveel?
capthavoc
12 jaar geleden
ik hou mijn mond,......... proest
Dat komt omdat bepaalde mensen erg moeilijk om kunnen gaan met hun eigen emoties. Eigenlijk zijn ze erg geschrokken maar dat kunnen ze niet goed uiten. Daarom doen ze grof en hopen ze hun emoties weg te kunnen lachen. Dat kan natuurlijk niet.

Vaak zijn het toch pubers, dat is niet zo erg, dat is tijdelijk want de meeste pubers zijn nog in de groei. Soms zijn het volwassenen en die hebben echt een psycholoog nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om ruzie te maken, af te zeiken en provoceren van andere gebruikers.
Vooral bij Nu is dat, Bah!
Daarom heb ik dat verwijderd, al die kift en beledigende teksten naar elkaar of naar degene waar het artikel over gaat.
Lijkt wel of de een nog grover wil zijn dan de ander. En 'die heeft wat over mijn reactie gezegd wat me niet aanstaat' en dan komt er revance.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien valt het je nu op, maar het is allang blijkbaar ofwel hip ofwel heel gewoon om ELKE mogelijkheid aan te grijpen om te spuien. Je merkt het ook bij inbelprogramma's, waar mensen soms totaal niet ingaan op de vraag/het thema, maar gewoon wat brullen.
Online heb je een hele groep 'gifspuiters' lijkt het, die bij zo ongeveer èlk bericht een commentaar zetten als 'zullen wel [vul een bevolkingsgroep in] zijn geweest' of 'en dat van MIJN belastingcenten' of 'ze motten in een werkkamp!' of 'toen IK zus-en-zo, toen gebeurde en helemaal NIKS! welke advocaat voelt zich geroepen?'.
Misschien is het de enige plek waar ze zich gehoord voelen? Misschien is het veilig om lekker anoniem racistische taal uit te slaan?
Zou het ze echt opluchten? Dat vraag ik me dan steeds af...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat idee heb ik dus ook.