Het verschil zit 'm erin dat Portugezen meer donkerharig zijn, terwijl Nederlanders meer blond zijn. Blonde haartjes zijn niet zo zichtbaar, in tegenstelling tot zwarte. Daarom kan het lijken of Portugezen behaarder zijn, maar dat is waarschijnlijk niet zo. Hun haartjes zijn alleen door de kleur opvallender.
Amadea
12 jaar geleden
Ik vind het nogal generaliserend om te stellen dat 'Portugezen erg behaard' zouden zijn. Ik neem aan dat je het over mannelijke Portugezen hebt. Die zijn over het algemeen wat donkerder dan de gemiddelde blanke Nederlandse man, maar Nederlanders zijn een nogal gemengd volk: blond haar, rood haar, bruin haar, blanke huid, donkere huid en alle schakeringen daar tussenin.

Het feit dat Portugezen over het algemeen wat donkerder zijn, wil niet automatisch zeggen dat hun lichaam zwaarder behaard is. Je hebt zwaar behaarde Portugezen, zoals je ongetwijfeld ook zwaar behaarde Nederlanders hebt. Je hebt Portugezen met weinig lichaamsbeharing, zoals je ook Nederlanders met weinig lichaamsbeharing hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Portugezen zijn niet hariger maar misschien minder beschroomd om voor hun afstamming uit te komen.