Weet iemand of pikant eten,pepers e spaanse pepers couperose kan verergeren?

ik weet dat temperatuurschommelingen invloed heeft op couperose

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn aanwijzingen dat het zo kan zijn, maar er is (nog?) geen wetenschappelijk bewijs voor.
Als je zelf couperose hebt en het idee hebt dat scherp eten het erger maakt, zou ik voorzichtig aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja dat kan, oa alcohol en sterk gekruid eten kan het verergeren: www.huidziekten.nl/folders/nederlands/rosacea.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt niet, couperose is een verschijnsel bij rosacea, niet hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kinderachtig om een min te geven, terwijl je zelf geen duidelijker antwoord geeft, eigenlijk zeg je zelf precies hetzelfde, dat er geen wetenschappelijk bewijs is, wil niet zeggen, dat de couperose niet kan verergeren door het eten van sterk gekruid voedsel. Dat er aanwijzingen zijn, is voor veel mensen voldoende om aan te nemen dat het zo is, die aanwijzingen komen niet uit de lucht vallen.