Klopt het dat je uiterlijk werkelijk verjongt door het wassen in (maagden)bloed?

Gebaseerd op de legende van Elisabeth Bathory.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Gatverdamme
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doet me een beetje denken aan de mythe in Zuid Afrika dat sex hebben met een maagd AIDS kan genezen. Hoe jonger het meisje, hoe groter de kans op genezing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles wel oke ! Nee dat is grote onzin !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm... zou dat ook het geheim zijn van Elizabeth Taylor? In dat geval zullen er heel wat maagden doorheen gedraaid worden. Maagden zijn toch al een uitstervend 'soort' ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nirak888: de vraag is nog steeds of die vertaling klopt, het zouden namelijk ook rozijnen kunnen zijn.
flyingcrow
12 jaar geleden
Geloof je het zelf??

Antwoorden (6)

Nee, natuurlijk niet. Als alles wat in legendes en sprookjes staat op waarheid gebaseerd was, dan had de wereld er heel anders uitgezien....
Amadea
12 jaar geleden
Absoluut!

"Haar handen zaten onder het bloed en zagen er in de ogen van de gravin jonger uit en glommen. Báthory zou de woorden "bloed is de eeuwige jeugd" hebben gesproken en liet vanaf dat moment jonge meisjes van boerenfamilies oppakken en vermoorden, om vervolgens in hun bloed te baden."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Omdat in wikipedia staat dat het in de ogen van de gravin er jonger uit zag beweer jij dat het antwoord op de vraag ja is? Heb je de vraag wel goed gelezen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de vraag heel goed gelezen. Ik begrijp de twijfel dan ook niet bij de vraagsteller...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de ogen van de gravin wel ja maar voor de rest van de mensheid bleef ze oud
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maagdenbloed: Een gat in de markt!
Dat zullen wij nooit weten, he?.

Het vermoorden van 1000 jonge boerenmeiden om vervolgens in hun bloed te kunnen baden
is niet zo'n mode meer.

Bovendien wordt je er in ieder geval niet oud mee....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flyingcrow
12 jaar geleden
die boerenmeiden in ieder geval niet.
Nee, er is geen enkel bewijs dat bloed het uiterlijk van mensen zou verjongen. Er is bovendien ook geen enkel verschil tussen het bloed van een maagd en dat van iemand die al wel seks heeft gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, daarvoor moet je je baden in ezelinnenmelk.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cleopatra!
Jij denkt dus dat deze legende gebaseerd is op een waarheid? Als dat echt zo was, dan was de mensheid al lang uitgestorven. Dan waren alle maagden al geofferd aan het schoonheidsideaal van rijke dames. Voor de eeuwige jeugd is immers niets te gek. Maar helaas, het is niet waar, het is slechts een legende.