Hoe kan je iemand bewusteloos slaan?

In je nek zit als goed is een zenuw als je die hard raakt kan je iemand bewusteloos krijgen. Hoe heet deze zenuw?

Toegevoegd na 19 minuten:
het is voor mijn profielwerkstuk

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee hoor dat is heel makkelijk... Als het hoofd sneller draait dan bewustzijn kan volgen, dan ga je al plat... Dan is de richting verstoord en het systeem "redt" zich dan door het bewustzijn in te trekken in een milliseconde (is maar een gezegde van me, maar wel razendsnel)... Dus als je hoofd snel draait, te snel voor je gevoel/bewustzijn, dan ga je plat... Dat is de oorzaak en helemaal niet dat je wat breekt of scheurt of van zenuwen of iets dergelijks... En als je me niet gelooft, probeer het maar uit zelf... En er is wel een zenuw die er mee te maken heeft, maar dat hoef ik je niet te vertellen, dat is een ander verhaal... Ik ga je niet opleiden anderen te kunnen uitschakelen in een mum van tijd... Dus dat zoek je dan maar mooi zelf op als je dat zo nodig weten moet... Toegevoegd na 2 minuten: Ik kan je bewusteloos slaan door ergens op je onderarm een tik te geven, dus de nek is een van de vele plekken...

Dit zal om de N. Vagus gaan. Deze zenuw loopt echter wel heel diep achter tegen de nekwervels aan. Als je deze zenuw weet aan te tikken, valt onder andere de ademhaling en de hartslag tijdelijk weg. Omdat er ook geen informatie meer terugkomt via deze zenuw (aangezien die zojuist "gereset" is door de tik, schakelt je systeem even helemaal uit.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100