Wat is de kwaliteit van de gezondheidszorg in Japan?

Is het goede zorg? Bijvoorbeeld als je daar geopereerd zou worden is het dan bijvoorbeeld beter dan in Nederland? Ik heb deze informatie nodig maar kan het niet zo goed vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Japan is na de VS de grootste markt voor farmaceutische producten in de wereld.
Een aantal van de grootste medicijnproducenten is er gevestigd.
De markt voor gepatenteerde medicijnen is robuust.
Er wordt fors geïnvesteerd in innovatieve in producten,
medische zorg en kwaliteit.

Je kunt er dan van op aan dat de kwaliteit erg hoog is.
Dit blijkt ook in dit artikel:
http://www.coincide.nl/wp-content/uploads/2010/03/Japan-Zorgreis-publicatie.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed, maar erg duur. Het wordt sterk aangeraden om een zeer goede verzekering af te sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem aan dat als je daar op vakantie gaat, dat je al goed verzekerd bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoog medicijn gebruik, is dat wel een goed teken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoog medicijn gebruik staat nergens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"na de VS de grootste markt voor farmaceutische producten"
Ok ik ging te kort door de bocht, want het is een groot en rijk land, dus ik zal het anders formuleren.
Dat het een grote markt voor farmaceutische producten is, is dat wel een goed teken?
(het kan ook betekenen dat ze je vol douwen met dure troep waar je niet beter van wordt, dat hoeft natuurlijk niet, het zegt gewoon weinig) ps. Als ik ergens buiten Europa ziek zou moeten worden, dan wel graag in Japan hoor. (als ik tenminste een goeie tolk heb)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze bedoelen hiermee dat ze innovatief zijn in het produceren van medicijnen, ontwikkelingen en research.