Is een Knobbel die niet glad is een kwaadaardige tumor ??

Van 8 november weet ik dat ik een knobbel heb in mijn rechterborst vorige vrijdag heb ik een mri scan en 2de echo had knobbel gegroeid in mijn ogen en deze voormiddag gebelt voor de uitslag
De specialist zei dat mijn knobbel niet glad is maar met hobbeltjes of hoe moet ik dit zeggen
Is dit dan kwaadaardig ik moet nu vrijdag terug voor een punctie
Ik heb er geen goed gevoel bij dat mijn knobbel niet glad is en toch kwaadaardig is .Mijn specialist heeft niets gezegt , of het goed of kwaad is .Kan er mij iemand helpen met deze vraag ?

Toegevoegd na 1 week:
Ik heb vorige week donderdag gebelt voor mijn uitslag van mijn punctie die ik had gehad op 10 februari en ze zeggen dat alles goed is moet nu pas op 16 maart terug gaan om verder te bespreken hoe we dit nu gaan opvolgen en zo maar zou ik nu ni vragen om die knobbel te laten verwijderen ? word dit gedaan ?
Kan die knobbel nog kwaadaardig worden ??

Sorry dat ik nu pas laat weten hoe de uitslag is maar heb nog geen tijd had door mijn werk
grtz ellen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Ellen, hoe is de punctie gegaan en heb je nieuws?
Leef met je mee.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
punctie is beter meegevallen dan ik dacht volgende week donderdag moet ik bellen voor uitslag
nu wel veel pijn kan rechterarm ni gebruiken en mag nu niks tillen en zo ... wel vervelend met 2kinderen
word nog spannende en zenuwslopende week
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaag moest ik normaal gaan werken had gisteren al gebelt om te zeggen dat ik ni mag tillen (werk in ad delhaize op afdeling groenten en fruit ) en om kassa te doen was geen probleem dus moest ik om 13u beginnen tot 18u aan kassa en anders niks
Dus om 13U zat ik aan kassa en een half uur later heb ik het opgegeven kreeg weer draaiingen en trilde helemaal en mottige zweetbuien was ni te doen en ben ni kleinzerig of speel zeker geen slachtoffer maar als het echt ni gaat...
En dan zei baas dat ik naar huis mocht gaan en hij verstond me helemaal ze leven allemaal mee op het werk wel fijn om te voelen hoeveel er meeleven en me steunen en zo maar ja ...
Hoop dat het snel donderdag is want dan mocht ik bellen voor de uitslag van de punctie
Ik heb een tante die 5 jaar geleden is overleden aan borstkanker en een zus daarvan heeft goedaardige zitten maar daar hebben ze ook een knobbel uithaalt dat een twijfelgeval was (voor de zekerheid hebben ze die dan verwijdert ) dat hoorde ik dan juist vanavond toen ze mij opbelde
grtz en alvast bedankt iedereen voor de reacties en de steun

Antwoorden (2)

Ik begrijp dat je nu momenteel erg gespannen bent voor de uitslag en gaat er allemaal negatieve gedachten door je hoofd. Heel begrijpelijk. Ik heb zelf vorig jaar hetzelfde meegemaakt. Ik zag mijzelf met een kaal hoofd en allerlei bestralingen begaan en nog meer nare scenarios, want ze hadden ook "iets" ontdekt. Mijn borsten zitten vol knobbels in allerlei vormen. Ik heb een scan, mri er is zelfs ook een punctie geweest. Gelukkig was alles goed. Ik had het gevoel alsof ik een 2e kans kreeg, zo blij! De vorm zegt helemaal niets nog of dat het goed/kwaad is. Een nauwkeurig onderzoek plus punctie kan pas uitwijzen of het daadwerkelijk zo is. Ga nog niet meteen het allerergste denken, wacht de uitslag af. Ik wens je wel vast sterkte en hoop met jou dat het allemaal ook goed is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Altijd mooie antwoorden met eigen ervaringen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal eens met Kathlyn, zo herkenbaar dat je je ongerust maakt.
Wil je even veel sterkte wensen en succes vrijdag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb ook een tumor in de vorm van een oliebol, hij is gelukkig goedaardig, dus je zal echt op de uitslag moeten wachten, sterkte +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb deze morgen gebeld om 9u 20 (op mijn werk ) want had pas gedaan om 16u en kon alleen in de voormiddag bellen . Het is geen kwaadaardige kanker nu op 8 november hoorde ik dat het zeker geen cyste was en nu hoorde ik aan telefoon dat het een soort cyste is wat ik zo raar vind 16 maart moet ik terug naar professor om te bespreken hoe we dit nu gaan opvolgen en zo omdat ik nog jong ben (27 jaar) en er borstkanker voorkomt in mijn familie (heb ook een tante die 5 jaar geleden is overleden daaraan )
Groetjes ellen ik hou jullie op de hoogte en nogmaals bedankt voor de warme steun
Als eerste wil ik zeggen dat er geen knobbeltjes in je borsten behoren te zijn..

Het is derhalve zeer verstandig van je dat je je hebt laten onderzoeken.

Vaak zijn knobbeltjes onschuldig en worden dan aangeduid met de naam mastopathie.

Mastopathie is een verzamelnaam voor een aantal goedaardige aandoeningen in de borsten.

De borsten kunnen groter worden en pijnlijk aanvoelen en je kunt er knobbels, schijfjes of strengetjes in voelen.

Ik raad je wel aan je er op voorhand niet teveel zorgen over te maken..omdat lang niet altijd een knobbeltje..kanker is. (Meestal niet, namelijk)

Alleen als je alles op zijn beloop zou laten, kàn het wèl tot een vorm van kanker uitgroeien/leiden.

Maar zelfs ALS het kanker zou zijn, moet je je realiseren dat borstkanker tegenwoordig, vooral in het beginstadium, prima te genezen valt.

Pas als de punctie genomen is en enkele dagen op kweek heeft gestaan kan je arts je zeggen of er al dan niet sprake is van een kwaadaardige aandoening.

En tot dat moment zit je met een aantal angstige vragen..

Probeer die bange gedachten maar een beetje naar de achtergrond te dringen..totdat je de uitslag verneemt..en maak je, zoals ik al zei, op voorhand maar niet teveel zorgen.

Ik hoop van harte dat het je allemaal erg meevalt en ik hoor graag die uitslag t.z.t. van je..want ik weet hoe spannend het allemaal kan zijn..

Dit..omdat mijn echtgenote éénmaal een onschuldig knobbeltje heeft gehad..en jaren nadien een behoorlijk kwaadaardige knobbel.

Weet echter dat mijn echtgenote voor de volle honderd procent genezen verklaard is..van een zeer agressieve vorm van kanker.

Mocht je met vragen zitten en iets naders van mij willen vernemen..mail mij dan gerust maar met een persoonlijk berichtje

Veel sterkte, hoor..

Ton