Hou hou ik mijn handen warm in deze afschuwelijke kou? Ik fiets ong. 3 uur per dag!

Ik heb hartstikke goede handschoenen! Maar ze helpen gewoon niet! :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar fiets je helemaal heen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, handschoenen werken niet. Je moet wanten hebben. Dik en warm gevoerd en winddicht.

Het beste antwoord

Zorg er voor dat je weinig lichaamswarmte verspilt. Je lichaam heeft prioriteiten qua warm houden. Je hoofd is nummer 1, je extremiteiten nummer laag. Het eerste wat je lichaam dus zal laten koud worden zijn je voeten en handen.
Het warm houden van je hoofd is dus van groot belang.
Als je dat gedaan hebt, bedenk dan dat de warmte via je bloed getransporteerd wordt. Hou dus de gehele route naar je handen [en benen voor je voeten] warm.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Helemaal waar! Eerst het hoofd bedekken. Ik schreef net elders hier dat ik het Fenomeen van Raynaud heb. Daarvan heb ik geleerd dat ik in normale koude best zonder wanten kan maar nooit en te nimmer zonder iets op m'n hoofd. Dan gaat het echt fout!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!:)

Andere antwoorden (10)

Boterhamzakjes om je handen doen, onder je handschoenen. Het klinkt raar maar het werkt gegarandeerd ;) Ik doe het ook en ik fiets 1 uur per dag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Handschoen zonder "losse vingers" kopen, of je vingers terugtrekken zodat ze bij elkaar zitten in de handschoen.

Toegevoegd na 1 dag:
Wanten dus. Met dank aan suussuus!

Toegevoegd na 1 dag:
Ik gebruik zelf trouwens snowboard/ski handschoenen die doen het ook beter dan de gemiddelde handschoentjes van de hema, ze zijn meestal wel wat prijzig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanten dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja precies. Ik wist dat ik miste :D.
Een paar moffen op je stuur waarin je je handen steekt helpt extra.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vrouw heeft daar ook veel last van. Wat zij deed is een paar handwarmers in haar handschoenen. Zie links.
Er zijn verschillende soorten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je was me net voor, ook te koop bij www.skiwebshop.nl
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ dank voor deze tip! ik heb het Fenomeen van Raynaud en het is nu echt verschrikkelijk dus dit lijkt me wel wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha... ik ken dat van een vriendin. Das niet fijn. Zeker niet als het zover gaat dat je handen ook kapot gaan en je wondjes krijgt. Heel veel succes in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iHave; was je reactie aan mij? Ja, ik herken dat wel......heeft die vriendin ook een chronische ziekte die Raynaud veroorzaakt? Dat is bij mij het geval zie je.
Wens haar sterkte en dank voor je reactie. Is altijd prettig :)
wanten warmen beter als handschoenen. verder is sportcreme aan te raden. deze is te verkrijgen via mylene.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ook goed helpt is in plaats van een plastic zakjes, is een gewone dunne handschoen, dan een plastic handschoen en dan nog een handschoen (dik of dun, ligt eraan hoe koud je het hebt). Wanneer je enkel een zakje om je hand doet, bestaat de kans dat je gaat zweten + het werkt vrij lastig als je een gewone handschoen aan wilt doen met een zakje erin... aangezien je je vingers dan niet kunt splitsen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook belangrijk dat je polsen lekker warm zijn, dus een trui met lange mouwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ThermoGear handschoenen kunnen kopen.
Die zijn door wetenschappers van NASA ontwikkeld om bij (extreme) kou(tot -30) de lichaamswarmte vast te houden.
In combinatie met gewone handschoenen wordt de lichaamswarmte 100% geïsoleerd.
Zijn te bestellen via internet en kosten €12,95 bij Lezershop.nl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je er nooit van gehoord..maar er bestonden ooit in het verleden de zogeheten 'moffen'

Dit zijn een soort uiteenlopende leren kokers die je op stuur, achter het handvat, moet bevestigen.

Als je je handen hierin hebt..word je niet door de koude wind afgekoeld en voelen je handen lekker warm aan.

Ik vermoed dat je, ook nu nog wel, een stel moffen kunt kopen bij de fietshandelaar.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan een soort natte doekjes die je in je handschoenen kan doen. Zodra je ze uit het zakje haalt worden ze heel warm. Veel mensen gebruiken dit op wintersport, het helpt echt!