Mag ik bv een pepermuntje als ik nuchter moet voor bovenbuik echo?

Woensdag een bovenbuik echo, moet hiervoor nuchter zijn (niet eten drinken of roken)
Nu wilde ik weten of ik bv een smintje mag gebruiken voor in de auto op weg naar ziekenhuis! Mag na 12 uur in de nacht niet meer eten en heb pas 11 uur in de ochtend een afspraak!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (4)

Nuchter is nuchter: dus helaas, ook geen pepermuntje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor dit onderzoek moet u nuchter zijn, omdat anders de buikorganen niet onderzocht kunnen worden.
Voor alle afspraken geldt dat tanden poetsen, mond spoelen en het innemen van medicijnen is toegestaan.

Het eten van een pepermuntje is niet toegestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het voorschrift van het ziekenhuis luidt: Niets eten en pepermunt eten is wèl iets eten. Niet doen dus..

Op zich zal dat pepermuntje geen kwaad doen maar men wil maag en darmen graag leeg hebben om alles optimaal te kunnen bestuderen.

Tegen een slokje water b.v. heeft de arts doorgaans ook bezwaar. Ik mocht dat gewoon nemen...ondanks het algehele drinkverbod.

Maar als je dat overweegt te doen, raad ik je toch aan het met de arts te overleggen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is mogelijk dat ze ook bloedwaarden willen onderzoeken aan de hand van je klachten.
Daarom kan het onder andere belangrijk zijn om helemaal NIETS met voedingswaarde te consumeren.