Bij nieuwe kleding alsook gevoelige apparatuur zit vaak een soort zoutzakje. Hoe schadelijk is het als je de inhoud op eet?

Niet voor consumptie. Maar zo'n zakje ziet er wel gelijk een zout- of suikerzakje uit! Stel dat een kind of bejaarde het openmaakt en de inhoud op eet, door de drank mengt... Hoe schadelijk is dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij gaat het de vraagsteller niet om het eten ervan en ook niet over het waarom hij of iemand dat zou doen,maar om het weten,en precies daar dient goede vraag voor.
Heb je ook een antwoord op de vraag,Naoual ?
Ik zou het namelijk ook heel graag willen weten,en dit niet omdat ik het ooit zou willen eten of iemand het zou willen laten eten,en ja,het is waar,ouderen zien vaak niet goed en kleine kinderen stoppen graag vanalles en nog wat in hun mond en vooral dat is zeer bekend en dus word om deze reden de vraag zeer terrecht gesteld en ik wil er graag een antwoord op.

Antwoorden (3)

Dit is geen zout !! Dit is een kristal wat het vocht opslorpt. Dezelfde als je in sommige vochtvreters en sommige apparatuur om buiten te gebruiken terugvindt. uiterst giftig en niet eetbaar! Je wordt er ernstig ziek van en het kan zelfs zware gevolgen hebben op je gezondheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ook kankerverwekkend, dus niet opeten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij ben je al dood aan vergiftiging voor je er kanker van krijgt hoor!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
valt mee zo snel ga je er niet dood van, maar kan nooit goed zijn
Die zakjes bevatten silica gel, dat is op zich niet heel schadelijk als je dat binnen krijgt (alleen grotere hoeveelheden zijn schadelijk)

Door de vocht absorberende eigenschappen is het wel waarschijnlijk dat er irritatie aan de mond en keel zal ontstaan.

Wat wel schadelijk kan zijn is dat er soms ook de kankerverwekkende stof kobalt chloride aan wordt toegevoegd, deze stof verkleurd onder invloed van vocht en daardoor kan je makkelijk zien of er vocht aanwezig is.