Kan ik zwanger zijn?

Mijn vriend en ik hebben het in 6 dagen misschien 3x zonder condoom gedaan. De laatste keer was op zaterdag. Op zondag hebben we het met condoom gedaan. Zondagavond heb ik een test gedaan en deze was negatief. Ik heb de pil heel streng geslikt en ben geen enkele vergeten. Ik slik nu nog door. Kan ik nog zwanger zijn? Ik ben zo zenuwachtig. Is negatief ook werkelijk negatief? Hierna is niks meer gebeurd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de kans dat je zwanger raakt door de pil heen is klein. als je zegt dat je de pil goed slikt, zou ik daar maar op vertrouwen. Bij twijfel kan je altijd naar de huisarts gaan!
Ritsuka
12 jaar geleden
Als je de pil slikt volgens schema en geen last had van braken of diarree zit je wel goed hoor

Antwoorden (9)

Als je gewoon de pil goed en elke dag geslikt hebt dan zal je voor 99 % zeker niet zwanger zijn! Er is dus niets aan de hand ( behalve dat je natuurlijk niet beschermd bent tegen SOA' s)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de bijsluiter lezen: als je gebraakt hebt kort na het innemen van de pil, moet je een nieuwe innemen. Als je bepaalde antibiotica slikt, is de pil onbetrouwbaar (staat in de bijsluiter van de antibiotica als dat zo is).
Als je ernstige diarree hebt gehad, wordt de pil ook minder betrouwbaar.
Het zóu kunnen, maar als je de pil slikt, hoef je niet zo druk te maken. De kans die er is dat je door de pil heen zwanger raakt, is minimaal.

De test die je gedaan hebt, zegt niets over de 'misschien maar 3 keer' die je de afgelopen dagen gedaan hebt. Als je geen pil slikt, kun je pas 4 weken nadat je de laatste keer ongesteld bent geweest, een test doen. Dus een dag na het onveilig vrijen testen zegt niets over de vrijpartij van gisteren of die van 6 dagen geleden!

Dus als je het zeker wilt weten, zul je nog 3 weken moeten wachten om te kunnen testen. Maar goed, zoals ik zal zei; het lijkt me sterk dat je zwanger bent als je inderdaad nauwkeurig omgaat met de pil.

Succes met afwachten en gebruik in het vervolg je gezonde verstand - dat nu vast wel een beetje aangegroeid zal zijn....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je strikt de pil geslikt hebt,dan zou ik mij geen zorgen maken/en een negatieve test is negatief zonder meer.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom een min..dit is toch een goed antwoord!! +je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt niet,.een positieve test is zeker positief. Maar een negatieve test kan te vroeg gedaan zijn en daardoor een verkeerde uitslag geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies Nelly!
ALs je de pil slikt ben je geloof ik voor 98 99 procent beschermd. Zondagavond was je negatief en zaterdag heb je zonder condoom gevreeën dan zou het in principe kunnen, ook al is de kans heel klein dat je nog steeds zwanger kan zijn.

Dit heeft te maken dat spermacellen een drietal dagen kunnen overleven in de baarmoeder en vagina, mits de pil zijn werking heeft gemist en die kans is dus klein. Dus als je nu nog een keer een test zou doen en die is ook negatief, en je hebt geen seks in de tussentijd gehad dan kan je vrijwel zeker zeggen dat je niet zwanger bent, want nu is het donderdag ten opzichte van zaterdag dat is vijf dagen en zolang kunnen spermacellen niet overleven..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je pil met regelmaat inneemt en niet meer dan 36 uur tussen de inames hebt is de pil voor 99% betrouwbaar..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de pil slikt heb je 1/1000 kans om zwanger te raken. Eigenlijk nog minder. Omdat dit niet per copulatie gerekend wordt, maar per vrouw.
Als de test dan negatief uitvalt is het helemaal niets.
Ik weet niet hoeveel fout-negatief zo'n test geeft maar ik dacht 0. Fout-positief komt voor.
Je mag zeker met een kans van 1 op een miljoen zeggen dat je niet zwanger bent.
Als je daar zo bang van bent, neemt dan de pil en het condoom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans is héél klein dat je zwanger bent. De vormen van anticonceptiemiddelen zijn ook zeer streng getest. Een keer vergeten zou geen probleem mogen vormen, of de producent heeft zijn product niet goed in productie gebracht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans is klein. Je kunt ook bij je huisarts tegen betaling een test laten doen als je het niet zeker vertrouwd. Ik wil je ook nog mee geven dat als je je er druk om blijft maken je menstruatie ook uitblijft ook al ben je niet zwanger. Een test laten doen en verder niet te druk maken dus ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt er slechts een theoretische kans op zwanger te zijn.
Bijna zou ik zeggen een te verwaarlozen kans.

Indien je niettemin blijft twijfelen en je je dus zorgen blijft maken..stap dan naar je huisarts en laat die bepalen hoe het zit. Zwanger of niet zwanger..

Dan weet je het namelijk voor de volle honderd procent zeker.

Groet,

Ton