Val je van in een warm bad zitten af?

Ik zit nu in bad, en voel toch wel wat zweetdruppels langs mijn wangen lopen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was het maar zo, dan nam ik elke dag een warm bad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kwam er niet meer uit de komende week...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is het niet zo dat geen een man te bevruchten is en dus in feite onbevruchbaar is? ;-)

Antwoorden (8)

nee daar val je niet van af. je kan best een beetje zweten maar dat vocht is zo weer aangevuld als je lichaam is afgekoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee je valt er niet van af .. Het reinigt alleen je huid..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja........ als je een paar dagen blijft zitten en tussendoor niet eet en drinkt wel. Van een uurtje badderen verlies je echter alleen maar vocht...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat dacht je van het vocht dat door je huid wordt opgenomen?
Daarnaast maakt het niet uit waar je zit, als je een paar dagen niet eet en drinkt dan val je altijd af. Ook al is het niet echt gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit noemen ze nou sarcasme! En vocht wat de huid opneemt??? Ik mag toch hopen dat dat niet echt naar binnensijpelt want dan is je velletje lek hoor...
Als je zweetdruppeltjes ziet, dan probeert je lichaam te koelen, dat zal wel een klein beetje energie kosten, maar veel zal dat niet zijn.
Zou er maar niet op rekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Je valt af van in een koud bad zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je kan wel hevig zweten en vocht kwijt raken.

Maar ik noem dat niet afvallen.

Vanavond bij Pauw en Witteman vertelde de judoka Henk Grol dat sommige topsporters er alles aan moeten doen om bij de weging op het juiste gewicht te komen.

Die gaan dan wel eens lang in een zo heet mogelijk bad zitten om zo nog een paar kilo kwijt te raken.

Die weten ook, dat ze op die manier alleen vocht verliezen.
Dus na de weging gaan die zich weer suf drinken
om het vochtgehalte van het lichaam weer op peil te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kijk net tv en toevallig een Nederlandse boxer die dat zegt te doen. Je kan in zeer korte tijd veel afvallen, hij had het over kilo`s. Het is echter wel vocht wat je verliest.

Toegevoegd na 1 minuut:
of een judoka
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je zweet verlies je vocht. als je genoeg zweet zonder vochtverlies erbij te drinken kan je dat zien op de weegschaal

bij afvallen bedoel je waarschijnlijk het verbranden van vet, en dat gaat je niet lukken in een warm bad.

in een koud bad lukt dat wel (of koude douche) omdat je lijf energie vrij moet maken om je lichaam op temperatuur te houden, en energie komt vrij door het verbranden van vet.

een warm bad droogt de huid overigens uit, dus wel ff insmeren na die tijd, helemaal als de cv's weer aan staan en het koud is buiten.