Reactietijd van pistoolschot

Hi,
Ik kijk regelmatig CSI waar natuurlijk de helft van de gebruikte technieken nep is. Nu zie ik weleens dat er 2 personen tegenover elkaar elkaar onder schot houden.
Nu is mijn vraag:
Als 1 van de 2 de trekker overhaalt en de ander in zijn voorhoofd schiet, zou die ander dan genoeg tijd hebben om te beseffen dat er is geschoten en om dan terug te schieten voordat hij sterft?

Weet jij het antwoord?

/2500

De truc in zo'n situatie schijnt te zijn dat je de ander recht door zijn mond moet schieten omdat daarachter het stuk hersen zit dat de trekkerbeweging controleert. Het ligt er natuurlijk ook aan hoever je uit elkaar staat tijdens de situatie, maar meestal staan ze zo'n 5 meter uit elkaar dus alleen als je een heel snel persoon zou zijn zou je nog terug kunnen schieten als je in je voorhoofd geraakt word, omdat je niet grlijk dood bent. Bij een langere afstand heb je natuurlijk meer tijd om te reageren, maar waarschijnlijk kan je dan beter bukken dan terug schieten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100