Waarom praten vrouwen (onder elkaar) meer als mannen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaan vrouwen dan opeens met lage stem praten en zijn de onderwerp dan bier, voetbal en vrouwen? Of bedoel je "dan" in plaats van "als"?

Het beste antwoord

Het zit denk ik in de vrouwelijke genen....als verzamelaars gingen ze al in groepjes op zoek naar eetbare dingetjes, en als je samen aan het voorbereiden en koken gaat, en op de kinderen let, is het natuurlijk wél zo gezellig dat niet zwijgend te doen. En je kunt elkaar tips geven, en plannetjes maken waar je de volgende dag gaat verzamelen.
Als mannen gingen jagen, was het véél slimmer om met handgebaren en alleen het hoognodige vocale te communiceren, anders róók de prooi niet alleen dat je eraan kwam als de wind verkeerd stond, maar hoorde de geluiden óók.
Als je dit verschil leuk vindt om over te lezen, kan ik je de boekjes van Allan en Barbara Pease heel erg aanbevelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn ze ook - het is een echtpaar, dat ze schrijft, en ze hebben titels waar je al om moet grinnikken, zoals : Why men can only do one thing at a time and women never stop talking (in het nederlands dingen over: kaartlezen en over de weg vragen en inparkeren en zo - ik heb ze meegenomen uit Amerika....) Ze lezen heel vlot, maar vertellen ook heel veel.....veel research gedaan, dat echtpaar.

Andere antwoorden (9)

Omdat het babbelaars zijn!

Toegevoegd na 14 seconden:
En ze altijd iets te roddelen moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen kunnen dat, daarom doen ze dat...

Mannen kunnen dat niet, daarom doen ze het niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste vrouwen zijn communicatief ingesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is gewoon een basisverschil tussen mannen en vrouwen.
Zit zogezegd in de genen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze veel meer dingen gemeen hebben met elkaar. Ze kijken bijna allemaal naar "The bold and the beautiful" en al die andere soaps, lezen roddelbladen, houden van winkelen, mode, cosmetica, terwijl mannen in de regel alleen praten over voetbal en computers. Niet voor niks is de term 'roddeltante's' uitgevonden. Van roddelooms heb ik nooit gehoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahah brrrriljant +1
Omdat mannen doorgaans veel praktischer zijn ingesteld, en alleen de hoofdzaken vertellen, en allerhande bijzaken weglaten!

Kijk maar eens naar de antwoorden op GV! Wedden dat gemiddeld de vrouwenantwoorden een stuk langer zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat vrouwen veel gecompliceerder zijn dan mannen. Er zijn zoveel dingen in hun hoofd. Door het praten verwerk je deze dingen. Het ruimt op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zit in onze genen vanuit de oertijd. Toen de mannen op jacht waren voor dagen of weken dan spraken ze soms dagen zelden of niet. De vrouwen die gezamelijk achterbleven in ''dorpen'' moesten daardoor veel socialer zijn. Vrouwen gebruiken daarom nog steeds 20.000 woorden of meer per dag en een man gebruikt er maar 4000 tot 6000. (woorden is inclusief lichaamstaal). Snappen jullie nu waarom we vragen of je, je mond wilt houden als we tv kijken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mannen in de avond al hun 6000 woorden en lichaamstaalbewegingen hebben verbruikt voor die dag. Probeer het later nog eens :D
Ik denk omdatVrouwen veel gemeen hebben ook op emotioneel vlak en kunnen gevoelens beter verwoorden onderling,begrip voor elkaar en erkenning zoeken.