Waarom praten vrouwen (onder elkaar) meer als mannen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het zit denk ik in de vrouwelijke genen....als verzamelaars gingen ze al in groepjes op zoek naar eetbare dingetjes, en als je samen aan het voorbereiden en koken gaat, en op de kinderen let, is het natuurlijk wél zo gezellig dat niet zwijgend te doen. En je kunt elkaar tips geven, en plannetjes maken waar je de volgende dag gaat verzamelen. Als mannen gingen jagen, was het véél slimmer om met handgebaren en alleen het hoognodige vocale te communiceren, anders róók de prooi niet alleen dat je eraan kwam als de wind verkeerd stond, maar hoorde de geluiden óók. Als je dit verschil leuk vindt om over te lezen, kan ik je de boekjes van Allan en Barbara Pease heel erg aanbevelen.

Omdat het babbelaars zijn! Toegevoegd na 14 seconden: En ze altijd iets te roddelen moeten hebben.

Vrouwen kunnen dat, daarom doen ze dat... Mannen kunnen dat niet, daarom doen ze het niet...

De meeste vrouwen zijn communicatief ingesteld.

Is gewoon een basisverschil tussen mannen en vrouwen. Zit zogezegd in de genen.

Omdat ze veel meer dingen gemeen hebben met elkaar. Ze kijken bijna allemaal naar "The bold and the beautiful" en al die andere soaps, lezen roddelbladen, houden van winkelen, mode, cosmetica, terwijl mannen in de regel alleen praten over voetbal en computers. Niet voor niks is de term 'roddeltante's' uitgevonden. Van roddelooms heb ik nooit gehoord.

Omdat mannen doorgaans veel praktischer zijn ingesteld, en alleen de hoofdzaken vertellen, en allerhande bijzaken weglaten! Kijk maar eens naar de antwoorden op GV! Wedden dat gemiddeld de vrouwenantwoorden een stuk langer zijn?

Omdat vrouwen veel gecompliceerder zijn dan mannen. Er zijn zoveel dingen in hun hoofd. Door het praten verwerk je deze dingen. Het ruimt op.

Dit zit in onze genen vanuit de oertijd. Toen de mannen op jacht waren voor dagen of weken dan spraken ze soms dagen zelden of niet. De vrouwen die gezamelijk achterbleven in ''dorpen'' moesten daardoor veel socialer zijn. Vrouwen gebruiken daarom nog steeds 20.000 woorden of meer per dag en een man gebruikt er maar 4000 tot 6000. (woorden is inclusief lichaamstaal). Snappen jullie nu waarom we vragen of je, je mond wilt houden als we tv kijken?

Ik denk omdatVrouwen veel gemeen hebben ook op emotioneel vlak en kunnen gevoelens beter verwoorden onderling,begrip voor elkaar en erkenning zoeken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100