Waarom staren mensen soms naar onbekenden?

Ik loop door de stad, word gewoon aangestaard..door onbekende toeristen? terwijl ik niks raars anheb of doe. Mijn rits staat ook niet open wat zou het kunnen zijn?

ps en ik ben nie stoned of paranoia.. geloof ik!!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Zoals sommigen het leuk vinden om naar apen te kijken vinden anderen het leuk om naar mensen te kijken! Nieuwsgierigheid, verkenning, observeren, allemaal dingen die behoorlijk menselijk zijn. Soms zie je iemand lopen met een speciale uitstraling, diegene hoeft dan niet lelijk/mooi te zijn, maar hij/zij trekt gewoon je aandacht! Ik denk dat dat het is. Kijk maar eens naar jezelf als jij over straat loopt: als je iemand ziet met een bepaalde uitstraling die jou opvalt, kijk je toch even (hoeft niet eens lang) naar diegene? Nou, dat doen zij ook bij jou.

Het kan ook zijn dat ze denken dat ze je kennen, mischien lijk je op iemand

Dat kan allerlei redenen hebben. Mensen zijn er zich vaak niet van bewust dat ze staan te staren, het kan dus goed zijn dat ze wel naar jou kijken maar met hun gedachten elders vertoeven, ze kijken dan soms net naast jou terwijl jij denkt dat ze naar jou kijken. Soms kijken ze effectief naar jou doch zien ze jou niet echt, begrijp je? Soms kan iemand in eerste instantie denken dat die jou kent en dan kan het even duren vooraleer ze beseffen dat ze zich vergissen. Het kan ook zijn dat jij innerlijk een heel vredelievend iemand bent en dat werkt op vele mensen als een magneet. In dit geval gaat het om een intuïtieve herkenning die men vaak nadien pas kan plaatsen. Misschien gelijk jij in het geval van die toeristen wel op een buitenlandse TV-ster die jij zelf niet kent? Ofwel ben jij zodanig superknap en kunnen mensen daardoor hun blik niet onmiddellijk afwenden? Lol Geniet alleszins van deze bijzondere momenten, je zelfzekerheid kan er enkel maar wel bij varen als je deze blikken met een vrolijke, vredelievende Glimlachend trotseert ;-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100