Ik kan als ik dat wil uit mezelf wazig gaan kijken, als ik lees dan zie ik ook heel vaak zwarte vlekken op de letters. Hoe kan dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

je ogen zijn niet gemaakt om dat soort dingen mee te doen. Ik heb het zelf ook wel eens gedaan, maar op een gegeven moment krijg je daar last van. Je hebt je ogen in zo'n positie gezet dat ze niet helder kunnen worden. En even daarna bij het lezen zullen ze dus wat "onwennig" zijn. de letters (die altijd zwart zijn) worden dan ook wat waziger, het zijn dus geen vlekken op de letters maar uitgeveegde letters als het ware. niet meer doen dus.

wazig zien: dan kan jij hel goed je focuspunt beheersen. misschien ben jij ook zo iemand die diepte in 3d kaarten kan zien zonder scheel te kijken? ik kan dat ook en kan ook 'wazig kijken'als ik dat wil, maar het kan zijn dat jouw ogen moeite hebben met het wisselen van zien dichtbij/zien veraf. (focussen) dit kan je laten testen (gratis) bij een opticien. zwarte vlekjes: misschien heb je last van 'floaters'. je ziet dan zwarte vlekjes in je ogen meebewegen. en vooral als je naar iets lichts kijkt, zoals wit papier of een verlicht beeldscherm, dan vallen ze extra op. niet gevaarlijk, wél knap irritant!

Bronnen:
http://www.oogfloaters.nl/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100