Kun je dood gaan als bijna een week wakker bent?

Zonder onder invloed van spul is dat niet mogelijk dat weet ik maar bijvoordeeld met koffie thee, energie dranks, drugs, medicatie kan je volgens mij wel een week wakker blijven. Zelfs iets meer. Dus alleen je dagelijks eten en je bezigheden doen. En dan gewoon niet slapen. En wat je ook gebruikt zodat je wakker kunt blijven.. Maar mijn vraag is nou is dat wel gezond? Niet dus
Maar kan je daaraan dood gaan???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk wel dat je gek wordt:) ben zelf eens 3 dagen en 3 nachten achtereen wakker geweest tijdens een lange reis. Op een gegeven moment kwamen geluiden harder aan, gingen dingen bewegen enz enz. Na 1 nachtje was dat ook weer voorbij gelukkig. En de ene zal er beter tegen kunnen dan de ander lijkt me
Xypherion
een jaar geleden
Het is zeker mogelijk zonder spul... vroeger had ik momenten dat ik 6 uur sliep en bijna 6 dagen niet sliep... nu ben ik op het moment zo verpest met m'n slaap dat ik bijna 7 dagen niet geslapen heb, en als ik ga kijken naar m'n slaap in de afgelopen week zit ik net over de 7 dagen en heb ik een uur in deze periode geslapen...

Het beste antwoord

nee dood ga je er waarschijnlijk niet aan maar na 3 nachten wakker blijven heb je de grens van een lichte psychose bereikt en dus heb je na een week wakker blijven
(grote) kans op een (lichte) psychose
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het kan zonder spul en zonder dood te gaan zoals deze 17 jarige student bewees:

http://en.wikipedia.org/wiki/Randy_Gardner_(record_holder)

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan natuurlijk altijd doodgaan, als je een week wakker bent, als je middelen gebruikt zal die kans nog een beetje vergroten ook.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het is ook niet eens heel erg ongezond, althans niet volgens dit ene onderzoek (wat misschien niet veel zegt), de persoon had alleen last van mentale klachten/vergeetachtigheid niet van lichamelijke klachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt met wat pech wel flink gaan hallucineren of zelfs psychotisch worden. Dus een echte aanrader lijkt het me ook niet ;-)
Nee, je gaat er niet dood aan.

De man die na 11 dagen (!) waken dacht een wereldrecord gevestigd te hebben, kreeg slecht nieuws nadat hij eindelijk weer eens geslapen had.
Tony Wright kroop na 266 uur zonder slaap eergisteren gebroken in bed, maar met één gelukkige gedachte: ik sta straks in het Guinnessbook of Records. De naaste concurrent had hij met twee uur verslagen. Althans, dat dacht de 43-jarige hovenier. Want het boek is gestopt met het opnemen van krankzinnige records die de gezondheid van mensen kunnen schaden.

http://www.knurps.nl/2007/05/zonder-slaap-en-zonder-record.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Liefst TWEE minnen,
zonder uitleg. ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dénk omdat je soms wat bout reageert op antwoorden van anderen. Die mensen nemen wraak. Overigens ben ik geen minnaar hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, Martine, ik weet het.
Daarom heb ik mijn avatar maar aangepast :=))
Slapen dient om lichaam en geest te herstellen van de in de actieve tijden opgelopen schade en slijtage.

Het is (helaas) bekend dat bij martelingen mensen opzettelijk slaap onthouden werd teneinde ze murw te maken.

Indien géén herstel optreden kàn aangezien het slapen totaal niet meer plaatsvindt..wordt op den duur de schade zo groot dat herstel niet meer mogelijk is.

Het lichaam heeft het dan van de' onthouding van slaap' verloren en sterft af.

Natuurlijk ga je er niet meteen dood aan als je niet slaapt..maar het hangt absoluut heel veel van je eigen constitutie af hoe lang je het volhoudt..

In elk geval raad ik je sterk af..het eens uit te proberen..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het wel eens geprobeerd...
Toen ik ongeveer 50 uur wakker was kwam ik nogal in een rare toestand terecht, ik keek in de spiegel en snapte niet eens meer dat ik het zelf was. (Je bent jong, en dan sluit je wel eens wat rare weddenschappen af)
Je 'kan' doodgaan als je bijna een week non-stop wakker blijft doch het is geen garantie 'dat' een meerderheid aan mensen ook écht zou doodgaan als ze deze uitdaging moesten aangaan.

Je hoeft zelfs geen enkele vorm van 'spul' te gebruiken om zolang wakker te blijven.

Er zijn mensen die op Mentale Kracht langer kunnen wakker blijven dan 'normaal' en wanneer men zich daar in groep op focust dan lukt het hen nog beter = volgens het principe van synergie waarbij de mentale kracht van het individu wordt aangewakkerd door die van de groep.

Je kan jezelf er op trainen om langer wakker te blijven net zoals je jezelf op het lopen van lange afstanden kan trainen of op het inhouden van de adem. De ene zal er makkelijk in slagen en anderen zullen aanvoelen dat het niets voor hen is.

Of het gezond is dat hangt volgens mij alweer van het gestel van de mens in kwestie af.
Niet iedereen heeft immers dezelfde noden of dezelfde levensstijl vandoen om bij een check-up toch als 'gezond' geklasseerd te worden.
Gezond of niet gezond wordt door zoveel meer bepaald dan enkel voeding of nachtrust.

Have Fun Anyway ;-)