Hoe zorg je ervoor dat je súper snel in slaap valt?

Ik pieker soms als ik wil gaan slapen, wat heel irritant kan zijn! Ik ga dan over vanálles en nog wat nadenken: afgelopen dag, wat ik morgen ga doen, gesprekken die ik heb gehad, wat ik nog wil/moet doen (binnenkort of over een langere perdiode). Kortom, allemaal erg vermoeiend als je heel moe bent en het liefst gewoon lekker in slaap wilt vallen! Dus heeft iemand een goeie tip?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan ook een half uur voordat je gaat slapen of een kwartier aan touwtje spingen als je het lang vol houd is het erg vermoeiend en dan ben je dus moe en val je snel in slaap.

Leg een bloknootje naast je bed. Stel dat je erover ligt na te denken wat je de volgende dag moet doen, of een ander keertje moet doen..... schrijf het dan op, zodat je het niet kunt vergeten, dan heb je dat alvast van je hoofd af. Bedenk ook dat het gepieker niet helpt, omdat je s,nachts geen aktie kan ondernemen. Lees een simpel tijdschriftje . Eventueel een melatonine pilletje (homeopatisch) kan geen kwaad. Ik wens je veel succes.

Probeer iedere avond rond dezelfde tijd naar bed te gaan, dus regelmaat in je slaappatroon. Een vast ritueel voor het slapen gaan, bijv wat lezen, douchen, kan daarbij helpen. Zorg ook dat je slaapkamer een aangename temperatuur heeft, niet te koud maar zeker ook niet te warm. Frisse lucht is een must! Probeer het piekeren te beperken door met jezelf "af te spreken"dat je een halfuur mag piekeren bijvoorbeeld, en laat het daar dan bij, spreek jezelf desnoods toe. Ik wens je weltrusten!

Ik zie allemaal rare antwoorden met mediteren enzo.. Maar dat is dus echt NIET de oplossing. Tip 1: Denk helemaal nergens aan! Behalve aan leuke dingen over een paar weken Tip 2: slaap nooit zo vaak van: vandaag 10 uur slapen en morgen pas om 1 uur.. Dat kan niet! Een vast ritme is belangerijk! Tip 3: als je het koud hebt meer dekens, maar niet teveel! Want dan word het te zwaar! Tip 4: Hoeft niet maar kan wel... Slaap met 2 kussens! Dat slaapt veel gemakkelijker Tip 5: Zorg ervoor dat je niet denkt aan bijv. OMG morgen hebben ik dat proefwerk!! Dat moet je dus vermijden... Denk aan: YES morgen een kort dagje school bijv. Grt. Hugo Kaas

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100