Kaakchirurg of prive kliniek, wat is goedkoper? Ik moet bij de kaakchirurg een kies laten trekken. Nu heb ik iets gelezen over 2 rekeningen

Ik heb een eigen risico van 700 euro. Dit gaat duur worden. Ik heb iets gelezen over 2 rekeningen: 1 van de chirurg en 1 van gebruik behandelkamer. Kan ik niet beter naar een tandheelkundige kliniek of zo dan naar een ziekenhuis?

Toegevoegd na 8 minuten:
Tot 700 euro moet ik zowiezo zelf betalen, door mijn hoge eigen risico. Het is dus zaak, de rekening zo laag mogleijk te laten uitvallen. Wie kan die kies er het goedkoopst uithalen, een kliniek of een ziekenhuis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het ziekenhuis is het ongeveer 400/500 euro ;)

Het beste antwoord

Maak een belrondje en vraag een offerte aan zowel kaakchirurgie/ziekenhuis als klinieken. Vermeld er wel bij dat je een all in offerte wilt, waar geen extra's bovenop komen. Dat zou ik doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je in het ziekenhuis een kies medisch moet laten weg halen word hij volgens mij vergoed uit het basis pakket anders moet je het zelf betalen. Tenminste dit was vorig jaar wel zo. Als de tandarts hem kon trekken moest ik de tandarts wel betalen(eigen risico) ,maar ik moest toch naar het ziekenhuis en toen kreeg ik het vergoed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Volgens mij heb je helemaal gelijk en valt het onder het basispakket. Wel moet het om een "inwikkelde ingreep" gaan die een tandarts niet kan uitvoeren. In de officiële regeling wordt gesproken over "bijzondere (specialistische) tandheelkunde zorg": http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/vraag-en-antwoord/wat-zit-er-in-het-basispakket-van-de-zorgverzekering.html
Of je het zelf moet betalen kan ik niet beoordelen,
ik ken je polis niet, maar in het ziekenhuis ben je goedkoper uit dan in een privé kliniek.
Ik heb dat zelf bij ondervinding.