Veel slapen, is dat goed?

De laatste maanden moet ik steeds meer slapen. Ik heb het gevoel steeds meer slaap nodig te hebben. In het weekend kan ik zo 13 uur aan 1 stuk slapen en dan smiddags weer een tukje moeten doen. Aan het eind van de week ben ik doodop en dan ben ik wel eens een avond op de bank in slaap gevallen. Ik heb een tijd lang geprobeert een ritme aan te houden zodat je er aan went maar daar krijg ik alleen maar meer slaap van. Is dit gezond?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Ben je al eens bij een huisarts geweest hiermee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee nog niet. Ik zit er over te twijfelen of het wel iets is waarmee je naar de huisarts gaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het begon al in het voorjaar, rond mei. Maar toen dacht ik dat het kwam omdat we met een verbouwing bezig waren. Maar het is niet weggegaan maar juist erger geworden
Ritsuka
12 jaar geleden
13 uur slapen is meer dan 50% van de dag, en dan nog moe zijn? Grote kans dat je iets onder de leden hebt. Ik ben geen arts, dus ik kan niet zeggen wat, maar ga in elk geval eens heen voor een consult.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker even langs de huisarts een bloedonderzoek kan al duidelijkheid geven

Het beste antwoord

Het ligt er een beetje aan wat je de rest van de tijd doet. Als je door-de-weeks weinig slaapt, dan is het vrij normaal dat je in het weekend goed bijslaapt. ook als je een drukke (fysieke) baan hebt is het normaler dat je wat meer slaapt om je lichaam tot rust te laten komen.

Maar als dit nou niet het geval is, dan zou ik toch even bloed laten prikken bij een arts. Succes...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan aan de winter liggen, het kan liggen aan je voedingspatroon, soms kan het domweg zo zijn dat je alleen maar vermoeider wordt van meer slapen.
Als je denkt dat je gezond eet en het ook niet te wijten is aan veel stress in je leven op het moment, dan zou ik eens met de huisarts gaan praten.