Misschien moet je even naar het toilet ,of je hoort iets vanuit je omgeving op het het zelfde tijdstip.Bijkomende factoren weet ik natuurlijk niet van jou?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk de bioloogise klok ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien een soort biologische klok? Als je al naar bed gaat met het idee;"als ik maar niet weer om die tijd wakker wordt",zal je zien dat het gebeurt. Je gaat erop slapen. Dit is net waarom je `s morgens altijd vlak voor de wekker wakker wordt ( als je dit al lange tijd gewend bent).
amc
14 jaar geleden
goeie vraag, +1
Ik lig ook vaak wakker, en dan altijd tussen 4 en 5 uur. Het schijnt met de biologische klok van de organen te maken te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door je ingebouwde bio-klok die getriggerd wordt door de angst dat hij af zal gaan.

In plaats van afvragen hoe dat nou kan, kun je ook gewoon accepteren dat het zo gaat. Je wordt wakker. So what. Zodra je stopt erover in te zitten, en je gaat gewoon denken, "wat lig ik hier lekker, ik hoef er mooi nog lang niet uit....ik geniet....."
Zodra je dat doet, en je kunt dat echt hoor, iedereen kan het, is de stress van 'wakker liggen' voorbij en slaap je door.

Of niet. Maar dat is dan is het ook weer niet erg en geniet je:)

Slapen of genieten:) aan jou de keuze:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet niet of het wel echt bestaat, maar ik heb wat over wateraders gelezen, voor complete verhaal zie link...

Wat zijn aardstralen en wateraders precies?
“In het midden van een aardstralingzone ligt altijd een waterader. De twee zijn dus onlosmakelijk met elkaar verbonden. Een aardstralingzone enerzijds is een strook van maximum 1,5 meter breed waarbij altijd (!) negatieve stralen uit de aardkost opstijgen. De diepte van zo’n zone varieert. Wateraders anderzijds zijn maar een duim breed en vallen te vergelijken met ondergrondse tuinslangen waardoor water stroomt. Een ‘bron’ is dan ook niets anders dan een waterader die boven de grond komt. Ook de stralingen van wateraders zijn altijd schadelijk.”

Hoezo schadelijk?
“De stralen gaan een mens activeren of stimuleren met negatieve energie, ze vormen min of meer een natuurlijke vorm van doping. Dat verklaart trouwens het feit dat mensen soms ’s nachts briljante oplossingen vinden: de drug doet zijn werk… Daarnaast verzuren aardstralen en wateraders ondertussen ook het lichaam, waardoor het immuniteitssysteem aangetast wordt.”

Mischien dat dit het geval bij jou ook is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat hoe vaker je het doet hoe meer je lichaam er aan gewent raakt.

Toegevoegd na 4 minuten:
als je elek keer daar iets wakker moet bij. misschien ook als je dan elke keer naar het toilet moet dan eens een keer niet gaat een paar dagen achter elkaar misschien omdat je lichaam er dan weer aan gewent is om niet naar het toilet te gaan word je ook niet meer wakker.

ook kan het zijn omdat je met het gevoel naar bed gaat van ik word toch weer wakker, je moet gewoon denken dat als je er juist niet aan denkt het dus ook niet gebeurt.