waarom doet een oud dichtgegroeit gaatje in oorlel pijn en heeft een knobbeltje ineens?

Ik had vroeger in beide oren 4 gaatjes, al jaren geleden heb ik de bovenste gaatjes in mn oorlel dicht laten groeien omdat de oorlel daar te dik was voor een knopje en ik ringetjes altijd kwijtraakte. Aan de ene kant is er niks aan de hand, aan de andere kant is er zeer regelmatig een knobbeltje in mn oorlel bij t gaatje te voelen. het voelt langwerpig dus ik stel me voor dat het het tunneltje van het gaatje is. Maar erg opgezwollen dus. en pijnlijk als je het tussen beide vingers war aandrukt. Ik snap het niet, heb al jaren geen oorbellen er meer ingehad en hiervoor nooit last gehad, tis van de laatste tijd. het is niet door knars ofzo, gewoon aan de bovenkant van de lel. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Klinkt alsof er toch een beetje vuil is ingekomen dat is gaan ontsteken. Soms lijkt het alsof gaatjes zijn dichtgegroeid. Probeer het eens "uit te drukken" en te behandelen met sterilon.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100