Heb ik vandaag teveel gegeten?

Ik heb een 5 broodjes kaas op, een chocoladeletter(wit 175 gr), 150 gr pepernoten, 5 schuimpjes, 2 appels, een 400 ml erwtensoep en een mini milkyway op. Is dit teveel voor een jongen van 15 jaar?

Ik heb 14 km gefietst vandaag.

Toegevoegd na 28 minuten:
En hoeveel verschilt mijn gewicht morgen eventueel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Amadea
12 jaar geleden
Wat versta jij onder een broodje, een volkorenboterham of een wit kadetje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volkorenboterham

Het beste antwoord

Te veel snoep, te weinig voedzame stoffen.

Toegevoegd na 2 minuten:
De boterhammen zijn goed, alshet volkorenbrood is.
Ik zou in plaats van kaas ook watanders op brood, magere vleeswaren bijvoorbeeld, en dan maar 1 met kaas.
2 appels is goed en de erwtensoep ook wel.

Verder heb je vooral veel suiker gegeten, heeft je lichaam weinig aan. En door al die kaas en de chocoladeletter ook best wat vet.

Toegevoegd na 4 minuten:
Gewoon morgen een balansdag houden, dan is er niks aan de hand.
Morgen dus volkorenbrood met gezonder beleg, 2 stuks fruit, en een fatsoenlijke avondmaaltijd met vlees, aardappelen/rijst/past en vlees/vis.

Toegevoegd na 38 minuten:
Ik bedoelde uiteraard een avondmaaltijd met groente, aardappelen en vlees :)

Naar aanleiding van je toevoeging: je gewicht zal morgen waarschijnlijk bijna hetzelfde zijn.
Van 1 dagje ongezond eten kom je echt niet ineens aan. En op jouw leeftijd moet je je ook absoluut niet druk maken over je gewicht.

Toegevoegd na 39 minuten:
Gewoon zorgen dat je genoeg eet, ik beschreef het al een beetje hierboven. Gezond eten, zeker niet te weinig, en lekker sporten en bewegen.
Geen kcal tellen, nergens voor nodig als je in de groei bent. Je hebt je voedingsstoffen hard nodig.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem aan dat je in de laatste zin met een van de keren vlees eigenlijk groente bedoelde... :-)
Verder een goed antwoord +
Ritsuka
12 jaar geleden
haha, oeps. moest inderdaad groente zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geweldig! Hartstikke bedankt!

Andere antwoorden (3)

Je hebt niet te veel gegeten, maar er zit wel erg veel snoep bij. Als je wat minder snoept kun je ook nog groenten op en dat is veel gezonder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
veel is het niet want er had nog een warme maaltijd bij gekund!!

zou niet elke dag zoveel suiker naar binnen werken want dan zou je meer moeten fietsen wil je niet dichtgroeien.

brood met kaas is een breed begrip (jonge kaas is vet bv) en bruin brood heeft meer vezels dan wit brood.

veel is het dus niet, maar wel een menu met veel suiker.
als je er geen gewoonte van maakt zal een keer zondigen geen kwaad kunnen.

(dit doen meer mensen in de decembermaand, dus zou me er geen zorgen over maken: morgen pas je nog gewoon in je broeken) ;0)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zit waarschijnlijk wel over de 2500 calorieën maar dat is moeilijk te bepalen als je niet week wat voor erwtensoep je gegeten hebt, maaltijdsoep of gewone. Los daarvan is het op jou leeftijd absoluut niet goed om te weinig te eten omdat je in de groei zit enz.
Als je te kort eet komt je lichaam in de spaarstand. Het is mede daarom ook echt belangrijk om groente te eten, rijst of aardapelen en 100 gram vlees per dag.