Waarom is een pupil zwart?

Waarom is een pupil zwart want eigelijk is het gewoon een gat waarom is een pupil niet rood of doorzichtig van kleur.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.3K

Het beste antwoord

Omdat er nauwelijks licht vanuit het oog naar buiten treedt. Je ziet dus niets van de binnenkant van het oog. Als je echter met een flitser een foto maakt zie je de binnenkant WEL. Denk aan de rode ogen in foto's

Toegevoegd na 4 minuten:
Bij die flits foto's zie je dus nadrukkelijk wel licht dat uit het oog gereflecteerd wordt. Omdat er veel bloedvaten zitten is dit licht rood.

Bij katten heb je een groen-blauwe reflectie, omdat zij een extra laag in het oog hebben die helpt bij hun donker-zicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De pupil IS niet zwart, dat lijkt alleen maar zo.
Door de pupil is de donkere binnenkant van het oog te zien, daardoor lijkt de pupil zwart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je de donkere binnenkant van je ogen ziet, want het pupil is inderdaad gewoon een gat. Hierdoor lijkt een pupil zwart
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De reden waarom de pupil zwart is is omdat de pupil geen licht reflecteert. De pupil absorbeert slechts licht en reflecteert niets van het licht dat doordringt terug.