Waarom heeft mijn penis het zo vaak 'koud' ?

Je kent het wel, als je ergens bent waar het heel koud is word je penis steviger en 'krimpt' tie, tevens worden je ballen heel straks. Maar de mijne heeft dat best vaak. Ook al is het gewoon warm en voelt de rest van mijn lichaam ook warm aan. Waar ligt dat aan en wat kan je eraan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.1K

Antwoorden (1)

Dit gebeurt in meer situaties dan alleen wanneer je het koud hebt. Het is een reactie van je lichaam om je zaakje te beschermen tegen van alles en nog wat, onder anderen tegen kou. Maar ook als je erg gespannen, angstig of bang bent, of je bedreigd voelt, of tijdens het sporten of wat dan ook kan je lichaam daarop reageren door het allemaal wat terug te trekken. Ongetwijfeld zal dit bij de ene persoon wat vaker en sneller gebeuren dan bij de andere persoon. En het kan ook met de puberteit te maken hebben, in die periode had ik ook heel vaak zo'n klein pikkie zonder dat ik er een verklaring voor had. Net als dat je in die periode weleens een onverklaarbare erectie hebt. Zolang het allemaal functioneert is het in elk geval niets om je zorgen over te maken.