Hoe litteken sterk vervagen/ ongedaan maken van een blindedarm operatie?

In de zomer van 2010 ben ik hieraan geopereerd, en heb best een dikke litteken in de vorm van een streep.. Het is roze van kleur, en ook best zacht.

Wat kan ik hier nog aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (7)

Ik heb wel een reclame gezien van dat 'snail slime' dat zou moeten werken. Ik weet alleen niet of dat ook voor zulke grote littekena werkt

Toegevoegd na 1 minuut:
Snail slime dat ia trouwens een soort creme met slakken slijm erin verwerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bio oil schijnt te hrlpen om het te vervagen. Ongedaan maken gaat niet lukken.
Smeer je litteken ook goed in met zonnebrand als het weer zomer is, hogere factor dan de rest van je lichaam.
Ritsuka
12 jaar geleden
de doorbloeding stimuleren dmv massage, dit kun je dagelijks doen, verder kun je er biodermal littekencreme opsmeren, of nog beter biodermal pcle creme, dat is hetzelfde als de littekencreme, maar in verhouding veel goedkoper
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vitamine E-olie is één van de oudste middelen om littekens te vervagen en te verwijderen. Kies bij voorkeur de capsules met vitamine E-olie en breek ze open alvorens ze in de huid in te masseren.

Toegevoegd na 59 seconden:
Hier staan nog meer tips:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/23061-littekens-vervagen-en-verwijderen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het litteken door een plastisch chirurg laten verbeteren.
Het moet tegenwoordig maar een heel klein litteken meer zijn, met de kijkoperaties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, Olie, bio-olie of zoete amandelolie. Heb zelf altijd (op advies) amandelolie gebruikt tijdens 3 zwangerschappen en inderdaad geen enkel litteken.Ook ochtendspeeksel van jezelf en sperma zouden helpen. Klinkt raar maar inderdaad genezen huidproblemen hiermee. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arnica zalf van VSM, te koop bij natuurvoedings (of reform-)winkels en drogisten. Als de wond dicht is (zoals bij jou) kun je het erop smeren, daarna licht in masseren. Dat stimuleert de doorbloeding en daarmee het herstel.
Toen ik geopereerd werd kreeg ik standaard een recept voor deze zalf mee van de chirurg. Hij geeft het iedereen mee die hij opereert, vanwege de goede resultaten. Ik had er nog nooit van gehoord maar het geeft goed resultaat. Het is een fytotherapie-middel (maar niet homeopathisch): puur plantaardig en niet chemisch.