Hebben meer mensen hier last van hoofdpijn als het mistig is, en hoe komt dat?

Ik en mijn moeder hebben allebei hoofdpijn als het mistig is, hebben meer mensen dat? En waar komt dat dan door?

Toegevoegd na 5 minuten:
(in titel van vraag, hier= deze site.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je zeker dat dat niet tussen de oren zit? Dat is namelijk bij meer mensen zo (niet dit geval dan), maar dat ze dan toevallig opmerken dat ze iets hebben tijdens een situatie (in dit geval dus mist), en dan denken ze dat ze altijd hoofdpijn krijgen als het mistig is. Klinkt raar, maar dingen tussen onze oren zijn ook raar :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou kunnen ja, maar heb er wel vaker last van tijdens mist, dus.

Antwoorden (5)

ja ik heb het ook en meer mensen uit em omgeving
zou neit weten hoe eht komt meschien door luchtdruk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik zo'n rare zeurende hoofdpijn heb gaat het meestal sneeuwen daarna

Ik reageer zelf heel sterk op drukVERLAGING

Dus als het weer omslaat van hoge druk gebied naar laag drukgebied

Mist komt ook door opeens kouder worden en meestal ook door drukverlaging dus dit zou hetzelfde kunnen zijn.
amigo
12 jaar geleden
Heb je het binnen of buiten. Dat is belangrijk in verband met CO-vergiftiging. Voornamelijk tijdens zachte herfst- of winterdagen (windstil, mistig weer) kan de trek in de schoorstenen negatief beïnvloed worden door het weer. Eén van de symptomen van CO-vergiftiging is hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het ook meestal als ik fiets dan die koude wind die tegen je voorhoofd waait of als je wandelt
als je hoog in de bergen bent en je krijgt hoofdpijn dan ben je hoogteziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook doordat de seizoensovergang (steeds kouder weer door de mist), het buiten vochtiger wordt.