Hoe kan je het best van obese af?

Ik neem aan dat mijn vader obese heeft met zijn 1,76 en 124 kg. Ik wil hem er bij helpen af te vallen, maar het komt er niet van. Ik zou graag iemand willen vinden die hem wel kan stimuleren en helpen afvallen net als in obese.

Toegevoegd na 7 minuten:
Nog een twee kleine probleempjes;
1. Hij rookt, heeft dit invloed op zijn gewicht?
2. Hij spreekt niet zo goed Nederlands zou hij dan alsnog kunnen gaan??

Toegevoegd na 8 minuten:
*Obesitas

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ga samen met het naar de huisarts toe. Hij/zij heeft vaker met obesitas te maken en weet als de beste wat je moet doen om af te vallen en wie je daarbij kan helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt daar alleen maar vanaf als je er zelf voor gemotiveerd bent. Dus wees niet te teleurgesteld als jouw goede bedoelingen niet goed aankomen.Het kan zelfs dat hij door jouw goede bedoelingen helemaal niet meer wil afvallen.
Misschien kun je beginnen te praten met hem,dat hij ongezond bezig is,en dat je hem nog lang niet kwijt wilt als vader,misschien dat dat meer de ogen opent.
succes
anneliez
12 jaar geleden
Hem te wijzen op de gevaren voor zijn gezondheid.
Misschien wel d.m.v. een boekje met foto`s.
12 jaar geleden
Bewegen, bewegen en nog eens bewegen. Dus niet in de auto stappen voor een boodschap of een bezoekje, maar gaan lopen of fietsen. Altijd de trap nemen in plaats van de roltrap of de lift. Desnoods naar de sportschool, twee keer per week ofzo. Daar werken mensen die professioneel advies kunnen geven.

Gezond eten, en vooral: minder eten en niet meer snoepen. Naar een diëtiste gaan, is misschien wel verstandig. Die kan je vader adviseren over een gezond dieet waar hij van afvalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afvallen werkt alleen als je vader dat zelf wil. Zolang dat niet is heeft dat geen enkele zin. Praat met hem over zijn conditie. Wil hij gezond oud worden? en genieten van het leven? Maak jouw zorgen over hem bespreekbaar. Het gaat immers om zijn motivatie. Hij beslist.
zoek dan direct een dietist.

Toegevoegd na 6 minuten:
wat betreft roken: zie dat niet in relatie met afvallen
Stoppen met roken levert nog wel meer gezondheidswinst op.
taal niet machtig: ga met hem mee naar huisarts/dietist
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier even wat info wat ik net in de map 'gezondheid' hebt geplaatst. Hoop dat je er iets aan hebt.

oke ik geef je paar richtlijnen wat je kan helpen en als je echt wil kun je hiermee al wat kilo’s verliezen.

eet mager, kleine porties, om de 2/3 uur (zo krijg je snelle verbranding en sla je niet alles op), stop met snacken (ECHT DOEN WANT DAN BEN JE HIERMEE AL PAAR KILO’S KWIJT), en veel bewegen (niet alleen harlopen, ook van fitness met gewichten verbrand je vet), en dit alles volhouden.

Ik geef je een simpel schema waarmee je gezond afvalt als je bovenstaande ook in acht neemt.

-ontbijt: kleine portie brinta met magere melk
-2/3 uur later: 2 crackers met mager beleg (kipfilet, slankie etc, kijk op de verpakking of er echt GEEN vet in zit of een klein beetje).
-2/3 uur later: magere franse kwart (evt wat ananas hier in of een klein beetje siroop voor de smaak)
-avondeten: kleine porties(klein kopje) rijst of aardappelen(1 aardappel is genoeg), kipfilet of vis met goede vetten, geen gepaneerde kibbeling :) , 400gram groente, groente is altijd goed.
-2 uur later: rijstwafel (max 2)
-half uur voor het slapen gaan: kleine portie magere franse kwark

*dorst? drink water. Geen frisdrank. Liever ook geen sapjes, dat zit vaak vol met suikers.

Zoals je kunt zien is alles hierboven in dit dieet gezond eten. Geen rare uithonger methode oid en dit wordt ook gebruikt in sportscholen voor mensen die willen afvallen.
Ik heb t niet speciaal berekend maar bovenstaand is een goede richtlijn (niet teveel calorieen vet etc.)

Die eetbuien zijn vervelend, vraag jezelf af warom je het doet en leer het af.

Problemen met dieet? Denk maar zo: je wilt dit, dit is goed voor je, hier wordt je blij van en ga niet nadenken over dat je het dieet niet zo lekker vind maar geniet van je goede levensstijl! ;) Dan krijg je er oko echt plezier in, ga je beter in je vel zitten en ga je ook afvallen.

Keep on training!

Succes ;)