Waarom 'stinkt' sigarettenrook?

vaak zie je altijd mensen hoesten of vies kijken, maar door welk luchtje komt het eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Het zou kunnen door de verbranding van alle ingredienten die erin te vinden zijn.

Volgende bron geeft er meer zicht op.
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1093
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door de nicotine!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet door de nicotine in ieder geval. Het komt door de verbranding van de sigaret. Er wordt papier en tabak verbrand, hierdoor ontstaat rook. Als je een gewoon een stukje papier in de brand steekt, stinkt ook de hele ruimte. Verbranding van materie levert gewoon stank op. Het is eigenlijk een waarschuwingsteken: Er is brand!