Hoe komt het dat mijn hand gaat tintelen als ik aan de computer zit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien een muisarm?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
RSI ; googel er maar eens op. Hoe dan ook : stoppen zodra het pijn doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je je houding? Of bedoel je dat je je computer scherm/kast aanraakt en dan stroom achtige tintelingen voelt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel mn houding als ik aan de computer zit te werken.

Antwoorden (5)

Je zit vast verkeerd achter de computer ,als je in de verkeerde houding zit,klemt er ergens een spier af. meestal in je nek, dus probeer zo ontspannen mogenlijk achter de computer te gaan zitten.
12 jaar geleden
Je hand staat waatschijnlijk schuin omhoog. Daardoor komt het bloed daar minder goed. Dat levert getintel op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de behuizing bedoeld zou ik maar even checken of je stopcontacten geaard zijn. Als je de muis bedoeld dan is het wellicht beginnende rsi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat krijg je als je te lang in dezelfde houding aan de pc zit. Af en toe eens iets anders doen en je hand wat bewegen, dan zal het wel over gaan. Is dat niet het geval dan kan het zijn dat je RSI hebt. Vraag je huisarts om advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier heb je een site waarop staat hoe je een ergonomische houding hebt achter de computer. Dat wil zeggen, dat de kans op lichamelijke problemen zo klein mogelijk is.
Dit zijn ook voorschriften waar een goede werkplek op kantoor aan moet voldoen, teneinde bijvoorbeeld RSI en rugklachten te voorkomen.

http://www.happymoms.nl/gezond-achter-de-computer.html

Misschien dat je na lezing ook begrijpt, waarvandaan jouw tintelingen komen.
Ivana