Een vriendin wordt maar niet dikker. Hoe kan dit?

Ze heeft een mooi lijf, is 1.74 en weegt 64 kilo. Ze wordt binnenkort 33 jaar. Ze heeft een zittend beroep (kantoor).

Haar leven bestaat uit vaak snoepen en regelmatig ongezond eten; ze gaat zelfs 1x per week naar de Mc Donalds (op zaterdag).
Ze rookt ook en is gek op een glaasje wijn. Ze eet best wel veel en is gek op pastagerechten en pizza's. Ze weet ook niet wat sporten is. Bankhangen daarentegen zou ze een 10 voor krijgen.

Ze komt werkelijk geen grammetje aan. Zelfs haar huid blijft zo mooi gaaf.

We praten er wel eens over, en ik weet dat ze 1x per dag (net als ik) naar de plee gaat om te poepen.

Haar vader is juist een stevige gezette man. Haar moeder mag ook best een kilootje afvallen, die is altijd wat mollig geweest.

Is dit wetenschappelijk te verklaren? Waarom komt zij niet aan in gewicht?

Ik benijdt haar zeer. Zoals zij leeft en er toch zo mooi uitziet.

Hoe is dit te verklaren? Welk gen en/of stofje zorgt ervoor dat zij al jaren lang op hetzelfde gewicht blijft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wacht maar over tien jaar. Dat wordt minder. Ze stop toch ongezonde dingen in haar lijf die hopen zich allemaal op. Wie weet hoe haar hart, longen en bloedvaten dat vinden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, daar zou je misschien gelijk in kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
33 is nog jong. Als ze 60 is zal het er allemaal minder rooskleurig uitzien. Maar ja, dan heeft ze wel "lekker" geleefd.
Ik zou er niet over oordelen en me er ook iet aan spiegelen. Iedereen moet zelf maar weten hoe hij leeft. Iedereen moet zijn eigen beslissingen nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder had dit ook ... Totdat ze kinderen kreeg. Toen was het over ... Grote kans dat het bij haar ook gebeurt aangezien haar ouders gezet zijn
Ritsuka
12 jaar geleden
tsja, bij de ene persoon lijkt het vanzelf te gaan, de ander moet er wat meer moeite voor doen. Maar al dat ongezonde eten lijkt mij niet goed op de lange termijn, langs de buitenkant ziet ze er misschien goed uit, maar wie weet heeft ze wel tekorten.

Antwoorden (2)

Ze heeft een snelle stofwisseling.
En is waarschijnlijk een ecto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een ecto?
Zoals je weet is ieder mens anders. Sommige mensen boffe nou eenmaal ;). Volgens mij heeft zij een snelle stofwisseling. Maar dit kan altijd nog veranderen.
Neem nou mijn moeder. Zij moest vroeger toen ze jong was van de dokter iedere dag pap eten om aan te komen omdat ze zo dun was. Maar nog gebeurde er niets. En nu, ze wat ouder is, mag ze zelfs wel een beetje afvallen.
Maak je er in ieder geval niet te veel druk om joh. Iedereen is mooi zoals zij is. ;)