hoe kom ik van mijn waanbeelden af?

Hey Allemaal.

Ik lig elke dag wakker en kom niet in slaap als ik geen nachtlampje bij me heb. Zelfs dan is het soms te veel voor me. het is me erg opgevallen dat ik altijd he gevoel heb dat ik niet aleen ben zelfs al ben ik aleen. krijg altijd het gevoel dat er iemand voor f naast me staat en me probeert te vermoorden, terwijl ik gewoon in bed lig en probeer te slapen.
Ik ben heel erg schichtig en krijg niet niet aleen voor t slapen gaan mar ook op donkere plekken als ik ergens loop. maakt niet uit waar.
Denk soms bij mezelf word ik gek? Ooit wat gelezen over een slaapstoornis en dat je er overheen groeit. Maar ik begin nu te twijfelen ben 20 en nog zo'n zware last.

kan alsjeblieft iemand helpen, tips geven of wat dan ook?
Ik wil normaal kunnen slapen zonder moordlustige achter me. ASJEBLIEFT??

Groetjes en schreeuwend om hulp,
danielle

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit gedacht aan een huisartsbezoekje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad ga even naar de huisarts.
KennisDelen
12 jaar geleden
Hoi Danielle, Klinkt heftig zeg. Ik ben wel 'ns naar een psycholoog geweest, daar kan je dit soort (pittige!) zaken goed mee bespreken (heb je wel even een verwijzing van je huisarts nodig).
Heb je wel eens rondgevraagd in je omgeving (bv. vriendinnen) of ze wel eens hetzelfde hebben meegemaakt als jij?

Antwoorden (5)

Zet de radio zachtjes aan wanneer je gaat slapen, luister naar de radio en je valt vanzelf in slaap. Na een tijdje denk je bij het inslaap vallen al niet meer dat "niet alleen" bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraag via je huisarts een verwijzing naar een goede psycholoog.
Er zijn ook speciale slaapcentra in Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De televisie wil ook helpen, het licht van tv kan op gegeven moment teveel zijn, waardoor je je ogensluit als een reactie en zonder het te weten ben je in slaap gevallen. Net als met radio van het eerste antwoord hierboven.

Als ik de toelichting lees van je vraag, dan zou ik niet naar geweld kijken, misschien comedy of educatief, iets wat je echt interesseert.

Mocht dit niet helpen; Boek lezen, nachtlampje aan.

Het is belangrijk; Dat je 2 uur voor het slapen gaan niks eet of drinkt, dit kan slecht zijn om in slaap te vallen, en dat kan zo psychisch storend zijn, dat het frustreert om aan alle kanten te liggen, op je zij, op je rug, op je buik en ga zo maar door, dit helpt niet. Wat je wel kan drinken is melk of water, maar in ieder geval niet iets met veel suiker.

Ik weet verders niet hoe het is met de gezondheid, of medische toestand. Maar heb je hier echt te vaak (bijna elke avond) last van, dan kun je naar de huisarts gaan, misschien kan die je een recept slaapmiddelen meegeven. Leg in ieder geval dit probleem bij de huisarts voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi, wat beroerd voor je. Ik zou hier zeker hulp voor zoeken.Misschien is hulp van een psycholoog een idee, maar als je het idee hebt dat je op paranormaal gebied hulp zou kunnen gebruiken, dan is in die hoek ook genoeg te vinden! Ik weet niet of dit voor jou wel aan de orde is want ik ken je natuurlijk niet , maar alleen jij of iemand die je goed kent kan beoordelen of je waarnemingen 'echt' zijn of toch meer waanideeen of angstgevoelens zijn.
Over het paranormale: Aangezien dat wat minder bekend is en door veel mensen als vreemd wordt gezien, zal je even goed je best moeten doen om een goed iemand te vinden; veel googelen op internet misschien, of probeer iemand te vinden die hier wat meer in thuis is of die je vertrouwd en je hiermee wil helpen.
Blijf niet alleen hiermee zitten, je voelt je er al alleen genoeg in. Stap over die drempel en zoek hulp. Dat is de eerste stap om alles op zn plaats te kunnen zetten! Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Apestaartje, geen goed advies als het over het paranormale gaat (geen min van mij, ik min niet). Niet dat ik er geen waarde aan hecht, maar iemand die zo angstig en schichtig is kan zich beter nu niet met het paranormale bezig houden maar proberen stevig met de voeten op de grond te komen. Het doet er niet toe of de beelden echt of waanideeen zijn, het is nu belangrijk steviger te worden. Meer zelfvertrouwen krijgen is heel belangrijk nu. En als dat tijdelijk met behulp moet van een psychiater dan is dat prima. Danny, niet te lang mee blijven tobben, ga gewoon om hulp vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het volledig met Kristal eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi Kristal, dank je voor je opbouwende kritiek. Misschien heb je wel gelijk en maak ik het wel erger.
Waar ik bang voor was is als het wél gaat om een paranormale ervaring, Danny met een psycholoog -die er toch heel anders naar zal kijken-wellicht helemaal niet geholpen is. Dan kun je toch beter adviezen krijgen van een coach binnen dat 'vakgebied' die je angsten wegneemt,en je leert hoe je je voor deze ervaringen kunt afschermen?
Kristal
12 jaar geleden
Omdat Danny zó heftig reageert is het mijn inziens echt veel beter als ze eerst op aarde daalt. Met een gewone aardse psycholoog en eventueel met voedingsadviezen. Zodat ze niet de controle verliest over zichzelf.
Wanneer ze weer zelfvertrouwen heeft en weet wat ze wil en de verschijnselen blijken te blijven kan ze er, als dat nodig is, altijd later nog met een paranormale coach mee om leren gaan.
Maar als je nu met paranormale verschijnselen aan de slag gaat brengt haar dat nog meer uit evenwicht.
Dus eerst stevig zijn en aarden/gronden. Als je dat niet doet kan je ook nooit zuiver met je eventuele paranormale gave omgaan. Fijn Apestaartje dat je mijn reactie zo positief oppakte ;-)
Jij hebt echt gespecialiseerde hulp nodig om hier af te komen, Geen antwoord hier kan je daar vanaf helpen.
Je voedt je angsten elke nacht opnieuw en houdt ze daardoor zelf in stand. Daar is een bepaalde therapie bij nodig om je een andere manier van denken aan te leren.
50 procent van de mensen hebben deze angsten alleen in een aantal gevallen,zoals bij jou ook het geval lijkt te zijn,ontwikkelen mensen een angststoornis door niet van die negatieve gedachten af te komen die de angst voeden.
Heel veel sterkte en ga er echt snel mee naar je huisarts zodat je zo snel mogelijk bij de juiste hulpverlener terecht komt. Er is wel iets aan te doen namelijk.
Sterkte nogmaals !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
precies. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mee eens +1